SPENSTIG: Helene Rask viser deg hvordan du kan få en spretten og attraktiv kropp. (Foto: Scanpix)
SPENSTIG: Helene Rask viser deg hvordan du kan få en spretten og attraktiv kropp. (Foto: Scanpix)
SPREK: Helene Rask viser villig sine beste treningsøvelser. (Foto: Linn Bjørnsen)
SPREK: Helene Rask viser villig sine beste treningsøvelser. (Foto: Linn Bjørnsen)

Helene Rask gir deg sine beste rumpetriks

Den sporty modellen avslører sine beste treningstips. Se bilder!

Helene Rask som for tiden er aktuell med «Glamourjentene» på TV Norge, fikk nylig jobb som treningsinstruktør på Gold's Gym.

Nedenfor viser den spreke modellen deg hvordan du raskt kan komme i form.

Les også: Slik blir du modell

- Finn noe å jobbe mot

Å motivere seg til en treningsøkt kan være vanskelig for mange, og for Helene er det viktig og finne noe å jobbe mot.

DEN GANG DA: Helene Rask fjernet nylig silikoninnleggene, og
  satser nå på en ny og sporty profil.
DEN GANG DA: Helene Rask fjernet nylig silikoninnleggene, og satser nå på en ny og sporty profil.

- Et godt tips kan være å konkurrere med en venn eller venninne, sier hun til waschera.no

For de som synes sofaen er mest fristende, er Helenes beste tips å dra rett på trening etter jobb eller skole.

- Den største feilen folk gjør er å dra hjem, lage seg middag og så sette seg foran tv`n, legger hun til.

Se også: Slik får du volum i håret

Viktig med variasjon

Den tidligere glamourmodellen synes det viktig med gode rutiner i hverdagen og fraråder alle «sporadisk krampetrening».

- Det handler om å endre livsstil. De beste resultatene er de du oppnår over tid, sier hun.

Helene anbefaler minst to økter i uken.

- Varier treningsøktene mellom cardio og vekter, det gir best resultat, råder hun.

Strammere mage

For en strammere mage, viser Helene en øvelse som trener både nederste og øverste del.

STRAMMERE MAGE: Helene Rask viser en av sine favorittøvelser
  for magen. (Foto: Linn Bjørnsen)
STRAMMERE MAGE: Helene Rask viser en av sine favorittøvelser for magen. (Foto: Linn Bjørnsen)

- Denne øvelsen fungerer veldig godt på meg. Ligg gjerne på en matte, løft bena opp fra gulvet og finn et godt balansepunkt på rumpa. Løft så overkroppen opp fra gulvet og kjør så mange du orker. gjør dette i tre økter, forklarer den sporty instruktøren.

Se også: Charlotte Thorstvedt gir deg motetips

Bedre kondis

For en bedre kondisjon har Helene flere øvelser å anbefale, og legger til at lange joggeturer ikke nødvendigvis er eneste utvei.

- Gå på spinning, høypulstimer, sykle og blade, finn noe du synes er gøy, sier hun.

Strammere rumpe og lår

- Knebøy er en av øvelsene som gir meg best resultat for en stram og fin rumpe. Den tar også med seg lår, sier Helene og viser villig hvordan øvelsen skal gjøres.

BEST FOR BAKEN: Knebøy gjør baken stram. (Foto: Linn Bjørnsen)
BEST FOR BAKEN: Knebøy gjør baken stram. (Foto: Linn Bjørnsen)

Modellen legger til at her kan man ta tre repetisjoner med så mange knebøy man klarer.

Bedre holdning

For en fin og rett holdning er det nødvendig med muskler i øverste del av ryggen, noe Rask mener er svært viktig.

- Med god holdning unngår du skader, sier hun.

GOD HOLDNIG: Denne øvelsen trener øvre del av rygg. (Foto: Linn
  Bjørnsen)
GOD HOLDNIG: Denne øvelsen trener øvre del av rygg. (Foto: Linn Bjørnsen)

Det er svært viktig å tilpasse vektenes tyngde etter egen form.

- Bruk vekter slik at du kan ta 12 x 3 repetisjoner, avslutter modellen.

TEKNIKK: Pass på at skuldrene er rette. (Foto: Linn Bjørnsen)
TEKNIKK: Pass på at skuldrene er rette. (Foto: Linn Bjørnsen)

Se flere godbiter på waschera.no