PR TONE: Tone Damli Aaberge har fått svært mye medieomtale de to siste månedene.
PR TONE: Tone Damli Aaberge har fått svært mye medieomtale de to siste månedene.

Tone omtalt over 1000 ganger

Tone Damli Aaberges geniale PR-kampanje verdt millioner.

Tone Damli Aaberges tid før plateslippet mandag kunne ikke vært bedre.

Se video: Slik trener Tone og kjæresten
Les også: Her er Tones sju treningstips

- Treffer klokkerent

- Jeg har varmet skikkelig opp, sier Tone Damli Aaberge til Dagbladet.

Les også: Tone skadet etter fall

Nå skryter PR-ekspert Geri Bjørlo i Geelmuyden.kiese av PR-kampanjen før albumlanseringen.

Tones Melodi Grand Prix-deltagelse og den omfattende Nike-kampanjen «Men vs. Women» har ført til at artisten er omtalt mer enn 1000 ganger i norske medier bare de siste to månedene.

- Tone Damli Aaberge treffer klokkerent med sin oppkjøring til plateslippet. Grand Prix, singelslippet og Nike-kampanjen fungerer som en trommevirvel mot det store klimakset, sier Bjørlo til avisen.

Les også: - Det er veldig skummelt
Les også: Nå kan Tone bli stjerne i USA

- Maks ut av det

På mandag slippes albumet «I know».

- Den redaksjonelle omtalen har en millionverdi for henne. Det er ikke mulig for en norsk artist å reklamere seg til lignende oppmerksomhet, sier PR-eksperten.

Tones singel «Butterflies» har solgt rundt 15000 eksemplarer før plateslippet.

- Det har vært en veldig positiv opplevelse for meg. Vi har fått maks ut av det! Singelen har solgt så bra og det hadde den selvfølgelig ikke gjort hvis jeg ikke hadde vært med i Grand Prix, sier Tone.

Se «God kveld Norge» på TV 2 lørdag kl. 22.10
Og på TV2 Zebra søndag kl. 21.35

Lyst på flere kjendisnyheter? Sjekk ut «God kveld Norge»