Faksimile: Telegraph.co.uk
Faksimile: Telegraph.co.uk

Verdens beste klagebrev?

Etter en lite komfortabel flytur skrev passasjeren et brev der han klaget på maten og underholdningen ombord. Nå har han blitt tilbudt jobb av flyselskapet.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det er ingen godt bevart hemmelighet at flymat ikke alltid er en kulinarisk opplevelse. Underholdningstilbudet kan også være noe varierende, og særlig irriterende er det hvis det er dårlig bilde i skjermen du har i stolryggen foran deg.

Fortell om den verste flyopplevelsen du har hatt under artikkelen!

Men ingenting slår opplevelsen en britisk flypassasjer hadde i desember, i hvert fall ikke om en skal tro klagebrevet hans.

«En forbrytelse mot matlaging, og desserten er pakket inn som et bevismateriale.»
«En forbrytelse mot matlaging, og desserten er pakket inn som et bevismateriale.»

- Verdens beste

Etter en flytur fra Mumbai til London med Virgin Atlantic skrev den fortvilte passasjeren et meget underholdende klagebrev til flyselskapets eier Sir Richard Branson.

Klagebrevet har blitt omtalt som verdens beste, og Sir Branson ringte personlig tilbake til passasjeren og takket for tilbakemeldingen.

Død hamster

I brevet sammenligner passasjeren opplevelsen da han åpnet lokket på hovedretten med å få en død hamster til jul.

«Tenk deg at du er en 12-år gammel gutt, Richard. Forestill deg at det er julaften, og du har kun én pakke igjen. Det er den største, og du vet allerede hva det er. Det er det stereoanlegget du så i katalogen og skrev brev til julenissen om. Men når du åpner pakken er det ikke noe stereoanlegg. Det er din egen hamster, Richard. Det er din egen hamster, og den puster ikke. Slik føltes det da jeg tok av lokket på hovedretten!»

Les hele klagebrevet og se alle bildene her. (Tv2nyhetene.no er ikke ansvarlig for innholdet på eksterne sider).

Tilbudt jobb

Etter at Richard Branson først ringte og takket for brevet, bestemte han seg for å tilby den fortvilte passasjeren jobb som mat- og vinkonsulent for flyselskapet.

- Vi har tatt denne klagen svært alvorlig, og etter Sir Bransons telefonsamtale bestemte vi oss for å invitere passasjeren til å være med å bestemme vårt neste utvalg av mat og vin vi skal servere våre reisende, sier en talsmann for Virgin Atlantic til the Daily Telegraph.

Ifølge avisen er det ikke kjent om passasjeren har takket ja til tilbudet.

Mer innhold fra TV 2