Zebra 680x383
Zebra 680x383

All time high for TV 2 Zebra

Rosenborg og Branns UEFA-cupkamper torsdag førte til rekordtall for TV 2 Zebra torsdag.

Med en markedsandel på 13,8 prosent ble kanalens forrige rekordnotering, satt for to uker siden, slått med 4,3 prosentpoeng.

For to uker siden satte TV 2 Zebra sin forrige døgnandel-rekord, da kanalen hadde 9,5 prosent i andel grunnet gode tall på Brann og Rosenborgs UEFA-cupkamper mot henholdsvis Deportivo La Coruña og Brøndby.

I går sendte kanalen returkampene, og TV 2 Zebra nådde en ny formtopp. Kanalen nådde en døgnandel på 13,8 prosent og ble dermed den tredje største kanalen i riksuniverset i går.

- Konkurransen hardner til, og med riktig programmering, så hevder TV 2 Zebra seg. Det er ingen tvil om at sport er viktig og riktig for TV 2 Zebra, sier en glad TV 2 Zebra-sjef, Glenn Uthaug.

UEFA-cupkampen mellom Rosenborg og Brøndby hanket inn til sammen 255.000 seere og en andel på 20,5 prosent, mens Branns bortekamp mot Deportivo La Coruña brakte 282.000 seere til den stripete kanalen. Andelen på Brann-kampen endte på 19,3 prosent.

Brann-kampen var den tredje mest sette fotballkampen på TV 2 Zebra noensinne.

- Alle rekorder er hyggelige, men de er jo til for å slås. Dette er veldig bra, og det er en bonus at Rosenborg blir med videre. Nå håper vi at vi også får sendt deres videre kamper, sier sportsredaktør Bjørn Taalesen.

TV 2s kanaler hadde i går en total markedsandel på 42,7 prosent.