Nettbanken nede

Mange av Nordea sine kunder kommer seg ikke inn på nettbanken. Ingen vet når problemet blir løst.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

(iBergen.no) Nordea-kunder over hele Norge kan ikke betale regninger eller overføre penger i dag. Nettbanken har nemlig store problemer. Når den kommer opp ingen, er det foreløpig ingen som vet.

- Det er riktig at mange kunder ikke kommer seg inn. Vi oppdaget ustabiliteten i går kveld, så ble det bra igjen, men i dag ble det problemer igjen, sier informasjonsdirektør i Nordea, Rune Kibsgaard Sjøhelle til iBergen.no.

Årsaken til problemene er at banken har innført såkalt BankID.

- Vi har utfordringer knyttet til det å få logge seg inn. De som fremdeles klarer å logge seg inn, er dem som ikke har blitt overført til BankID, sier Sjøhelle.

- Må folk klare seg uten nettbank hele påsken nå?

- Vi håper å få orden på dette så snart som mulig og det jobbes på høygir. Det er en ekstremt uheldig tid å få slike problemer på og det er bare til å beklage veldig til våre kunder.

- Når er så snart som mulig?

- Vi har opplevd noe av det samme tidligere og vi har stort sett fått det til å gå relativt raskt. Men vi vet ikke når vi kommer opp denne gangen. Men vi vet ikke når vi kommer opp denne gangen. Vi jobber som sagt på spreng, sier informasjonsdirektøren.

Les flere nyheter på iBergen.no