LV: Sjefen for lususveskegiganten Louis Vuitton, Patrick Louis Vuitton, besøkte butikken i Akersgata i Oslo. (Foto: Beate Larsen)
LV: Sjefen for lususveskegiganten Louis Vuitton, Patrick Louis Vuitton, besøkte butikken i Akersgata i Oslo. (Foto: Beate Larsen)

Louis Vuitton-sjefen til Oslo

Vil du møte han, koster det deg 300.000 i året!

Er du eier av et Eurocard Platinum kredittkort, har du nok fått invitasjonen til det eksklusive møtet med femtegenerasjon sjef for luksusmerket Louis Vuitton. Patrick – som han heter til fornavn – har aldri før vært i Norge, og dette utnyttes av veskegiganten bak Stortinget til en aldri så liten eksklusiv «rendezvous» med sjefen selv.

En aften i Louis Vuittons verden..
Eurocard Platinum og Louis Vuitton Norge lokker sine kunder til å bli med på en aften med Patrick Louis Vuitton i butikken i Oslo sentrum.

- Det vil serveres champagne og kanapeer, og du vil også få smake på whisky, skriver Eurocard i invitasjonen.

Selv om champagne og mat er en gulrot, er det sannsynligvis å bli kjent med sjefen og hans verden av spesialbestillinger som lokker kundene til butikken, i tillegg til å vite at man er i godt selskap av andre pengesterke nordmenn.

Minimum 300.000
Det er egentlig veldig dyrt å bli med på denne eksklusive aftenen. Påmeldingsavgiften er på lusne 600 kroner, mens det som virkelig koster, er å få seg et Eurocard Platinum-kort.

- Har du ikke en bedrift du legger ut store summer for, må du satse på at dine private kjøp med kortet overstiger 300.000 kroner i året for å få lov til å opprettholde det eksklusive kortet, opplyser en kundebehandler fra Eurocard til tv2underholdnig.no.

Ingen kjendiser
Dette ville vært et typisk arrangement hvor kjendisene normalt florerer, men det ser ikke ut til at våre kjente skuespillere, artister og TV-stjerner hadde fått invitasjon. Det var nemlig ikke ett kjent ansikt som kom trippende på høye hæler i beste «Sex og singelliv»-stil med de dyreste utgavene av Louis Vuitton-veskene på armen.

Sjefen selv kom gående alene i regnet, og tok seg tid til et bilde (uten kommentar), før vaktene ville ha han inn til de ventende kundene.

Louis Vuitton er del av LVHM. Les mer her om det eksklusive merket.

LV: Kvinnene var i flertall da Patrick Louis Vuitton besøkte butikken i Akersgata i Oslo. (Foto: Beate Larsen)
LV: Kvinnene var i flertall da Patrick Louis Vuitton besøkte butikken i Akersgata i Oslo. (Foto: Beate Larsen)

FAKTA:
Louis Vuitton Malletier, sønn av en snekker, trådde sine barneben 40 mil fra Paris. Gammel nok til å kunne ta seg arbeid, dro han til Paris og begynte i lære hos koffertmaker Monsieur Merechal, som også lagde kofferter til Keiserinne Eugenie.
I 1854 startet Louis opp sitt firma i Paris, og spesialiserte seg på reiseutstyr til de rike og berømte. Louis døde i 1892, og Georges Vuitton tok over. Det var Georges som introduserte det berømte monogrammet «LV», for å forhindre kopiering, som var et problem allerede da. I 1936 tok hans sønn Gaston-Louis Vuitton over, før Odilie (oldebarn av Louis) og hennes mann tok over det etter hvert, store imperiet. I dag er det et annet oldebarn, Patrick-Louis Vuitton som driver imperiet. Marc Jacobs er i dag designer for klær og vesker, og har klart å fornye luksusmerket til å bli et innovativt og nytenkende imperium, som rike og berømte fortsatt strømmer til for å få den siste nyheten på veskefronten. FAKTA:
Louis Vuitton Malletier, sønn av en snekker, trådde sine barneben 40 mil fra Paris. Gammel nok til å kunne ta seg arbeid, dro han til Paris og begynte i lære hos koffertmaker Monsieur Merechal, som også lagde kofferter til Keiserinne Eugenie.
I 1854 startet Louis opp sitt firma i Paris, og spesialiserte seg på reiseutstyr til de rike og berømte. Louis døde i 1892, og Georges Vuitton tok over. Det var Georges som introduserte det berømte monogrammet «LV», for å forhindre kopiering, som var et problem allerede da. I 1936 tok hans sønn Gaston-Louis Vuitton over, før Odilie (oldebarn av Louis) og hennes mann tok over det etter hvert, store imperiet. I dag er det et annet oldebarn, Patrick-Louis Vuitton som driver imperiet. Marc Jacobs er i dag designer for klær og vesker, og har klart å fornye luksusmerket til å bli et innovativt og nytenkende imperium, som rike og berømte fortsatt strømmer til for å få den siste nyheten på veskefronten. FAKTA:
Louis Vuitton Malletier, sønn av en snekker, trådde sine barneben 40 mil fra Paris. Gammel nok til å kunne ta seg arbeid, dro han til Paris og begynte i lære hos koffertmaker Monsieur Merechal, som også lagde kofferter til Keiserinne Eugenie.
I 1854 startet Louis opp sitt firma i Paris, og spesialiserte seg på reiseutstyr til de rike og berømte. Louis døde i 1892, og Georges Vuitton tok over. Det var Georges som introduserte det berømte monogrammet «LV», for å forhindre kopiering, som var et problem allerede da. I 1936 tok hans sønn Gaston-Louis Vuitton over, før Odilie (oldebarn av Louis) og hennes mann tok over det etter hvert, store imperiet. I dag er det et annet oldebarn, Patrick-Louis Vuitton som driver imperiet. Marc Jacobs er i dag designer for klær og vesker, og har klart å fornye luksusmerket til å bli et innovativt og nytenkende imperium, som rike og berømte fortsatt strømmer til for å få den siste nyheten på veskefronten. FAKTA:
Louis Vuitton Malletier, sønn av en snekker, trådde sine barneben 40 mil fra Paris. Gammel nok til å kunne ta seg arbeid, dro han til Paris og begynte i lære hos koffertmaker Monsieur Merechal, som også lagde kofferter til Keiserinne Eugenie.
I 1854 startet Louis opp sitt firma i Paris, og spesialiserte seg på reiseutstyr til de rike og berømte. Louis døde i 1892, og Georges Vuitton tok over. Det var Georges som introduserte det berømte monogrammet «LV», for å forhindre kopiering, som var et problem allerede da. I 1936 tok hans sønn Gaston-Louis Vuitton over, før Odilie (oldebarn av Louis) og hennes mann tok over det etter hvert, store imperiet. I dag er det et annet oldebarn, Patrick-Louis Vuitton som driver imperiet. Marc Jacobs er i dag designer for klær og vesker, og har klart å fornye luksusmerket til å bli et innovativt og nytenkende imperium, som rike og berømte fortsatt strømmer til for å få den siste nyheten på veskefronten. FAKTA:
Louis Vuitton Malletier, sønn av en snekker, trådde sine barneben 40 mil fra Paris. Gammel nok til å kunne ta seg arbeid, dro han til Paris og begynte i lære hos koffertmaker Monsieur Merechal, som også lagde kofferter til Keiserinne Eugenie.
I 1854 startet Louis opp sitt firma i Paris, og spesialiserte seg på reiseutstyr til de rike og berømte. Louis døde i 1892, og Georges Vuitton tok over. Det var Georges som introduserte det berømte monogrammet «LV», for å forhindre kopiering, som var et problem allerede da. I 1936 tok hans sønn Gaston-Louis Vuitton over, før Odilie (oldebarn av Louis) og hennes mann tok over det etter hvert, store imperiet. I dag er det et annet oldebarn, Patrick-Louis Vuitton som driver imperiet. Marc Jacobs er i dag designer for klær og vesker, og har klart å fornye luksusmerket til å bli et innovativt og nytenkende imperium, som rike og berømte fortsatt strømmer til for å få den siste nyheten på veskefronten.