business
business

Gründer i maven?

Dersom du ikke prøver vil du kanskje alltid lure på hva som ville skjedd dersom du faktisk testet ut ideen? Her er fem kjappe ting å ta med seg på veien dersom du ønsker å gå for business:

I etterpåklokskapens tegn er det utrolig irriterende å tenke på alle de smartingene som kjøpte opp en haug med kjente domenenavn i sin tid - før Internett ble allemannseie. Disse forretningstalentene kjøpte opp domenenavn for merkenavn som Coca Cola, Mercedes, Volvo, og så videre. Så utrolig dumt, tenkte vi da.

Et par år senere kunne de le hele veien til banken, mens de innkasserte summer av ypperste kvalitet og puttet rett i lommen. Internett i seg selv har åpnet for at smågründere kan boltre seg hemningsløst med nye nettsider, mer eller mindre nyttige. Og mer eller mindre inntektsskapende.

Gründere har det alltid vært mange av, men ikke alle tør sette ideen ut i livet. Vi anbefaler alle iderike gründerspirer å prøve ut ideen sin, så sant du beholder din faste jobb og gjør grundig forarbeid først.

Her er fem tips for suksess:

1. Dersom du ikke kan telle, ikke driv forretninger.

2. Konfrontasjoner er veldig viktig i forretningslivet, så ikke utsett ubehagelige telefonsamtaler eller møter.

3. En dårlig beslutning er ofte bedre enn ingen beslutning.

4. Sett alltid opp skikkelige forretningsplaner og kontrakter, uansett om det er med partnere, entreprenører eller leieavtaler. Det er mange potensielle problemer som kan oppstå, som man dessverre ikke tenker på når man skal sette en ny idé ut i livet.

5. Hold privatlivet godt adskilt fra businessen.