– Vil gjøre det en million ganger til, bare for å irritere alle sammen

Kritikk fra konservativ organisasjon gjør superstjernen Simone Biles (23) trist.

Turn-stjernen Biles har fått den konservative organisasjonen «One Million Moms» på nakken etter å ha stilt opp i en Uber Eats-reklame med «Queer Eye»-stjernen Jonathan Van Ness (33).

Se reklamefilmen over!

Grunnen til at hun kritiseres? Gruppen hevder reklamefilmene «prakker LHBTQ-agendaen på familier».

Fakta: LHBTIQ

LHBT er en forkortelse brukt som samlebetegnelse for lesbiske, homofile, bifile og transpersoner. LHBTIQ brukes som samlebetegnelse for personer og grupper som bryter med normer for kjønn og seksualitet. I-en står for interseksuelle og Q-en for queer-personer.

Kilde: Wikipedia

På Twitter har Biles delt en nyhetsartikkel om reklame-kritikken.

– Verdenen vi lever i gjør meg trist, skriver den 23 år gamle turnlegenden.

Og når noen presterer å bli opprørt av reklamefilmen hun er med i, så er det ikke henne imot å opprøre de igjen.

– Jeg ville gjort en million reklamefilmer til med deg, bare for å irritere alle sammen. LHBTIQ vil alltid ha min støtte og kan føle seg velkommen i mine kanaler, slår Biles fast.

Saken Biles la ved i Twitter-meldingen sin var skrevet av NBC, og refererer til en voldsom kritikk fra en gruppe som kaller seg «One Million Moms» (På norsk: «En million mødre»).

I et nyhetsbrev til sine medlemmer kom direktør Monica Cole med nedsettende meldinger og ba Uber Eats om «å fokusere på det de gjør og forholde seg nøytrale i kontroversielle saker».

«One Million Moms» er for øvrig en millionorganisasjon kun i navnet. Ifølge glaad.com består organisasjon først og fremst av Monica Cole.

Dersom et selskap ansetter, anerkjenner eller på noen måte støtter en LHBTIQ-person, sette hun i gang en kampanje er hun hevder å ha millioner av støttespillere med seg.

Gruppen står bak en rekke kampanjer, blant annet mot filmen Toy Story 4. Det «problematiske» der var et noen sekunder langt klipp av et lesbisk par som leverte barnet sitt i barnehagen.

– Selv om ingen tror på at de faktisk har en million følgere, eller en million som er mødre, er det nesten umulig å fastslå hvor mange mennesker de når, sa en GLAAD-talsperson til The Advocate i fjor.

Det som er sikkert, er at One Million Moms i skrivende stund har mindre enn 5000 følgere på Twitter.

Simone Biles har til sammenligning 1,1 milliner følgere på Twitter, samt 3,9 millioner på Instagram.

I tillegg er hun en av tidenes beste turnere. I Rio-OL tok hun fire gull og én bronse, mens hun i VM-sammenheng står med vanvittige 19 gull, tre sølv og tre bronse.

19 VM-gull er suverent flest i historien, ti mer enn trioen som deler andreplassen på listen (Svetlana Khorkina, Gina Gogean og Larisa Latynina). 25 VM-medaljer totalt er også en suveren rekord.

Relatert