Heksejakt er TV 2 Sumo sin største seersuksess noensinne

Med 193.000 seere i snitt, setter dramaserien Heksejakt ny TV 2 Sumo-rekord.

665.000 seere har så langt sett den første episoden av Heksejakt, og 532.000 seere har i snitt sett serien samlet på TV 2 og TV 2 Sumo. Tallene øker fra uke til uke, melder TV 2 i en pressemelding.

– I mylderet av dramaserier som kan sees om dagen er det veldig hyggelig at så mange har valgt å følge TV 2s Heksejakt hver torsdag. Nå legges den ut i sin helhet på TV 2 Sumo og vi ser frem til at «etternølerne» vil «binge» hele serien vi er så stolte av, sier programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2 i pressemeldingen.

Viktig tema

Seriens hovedrolleinnehaver, Ingrid Bolsø Berdal, sier det er flott å se at tematikken engasjerer.

– Innholdet i serien går inn i samfunnsdebatten. Den blir diskutert blant jusstudenter og mange andre seergrupper, så det er tydelig at den treffer bredt. Mange har blitt opprørte over hvilke maktmekanismer Heksejakt kaster lys over, mekanismer som flere forteller at de blir utsatt for i Norge i dag, sier hun i et intervju med TV 2.

Skuespilleren er takknemlig for at hun fikk denne rollen.

– Serien ser ut til å bli verdsatt av TV- og filmmiljøet som en god serie filmfaglig sett. Det er veldig gøy. Jeg synes Heksejakt viser at det er mulig å lage TV-serier her hjemme som både diskuterer dagsaktuelle samfunnsutfordringer, og som samtidig kan fungere flott som underholdning.

Både Berdal og Haldorsen er imponerte over serieskaperne. Dette uttrykte også sistnevnte i pressemeldingen.

– Heksejakt er god underholdning med et viktig budskap; varslere skal høres og beskyttes. Jeg vil rette en stor takk til Miso Film Norge, skuespillerne og hele teamet som har produsert serien - og sist, men ikke minst - serieskaperne Siv Rajendram Eliassen og Anna Bache-Wiig for en formidabel utførelse av historiefortelling, sier Haldorsen.

Torsdag ble den siste episoden av dramaserien Heksejakt tilgjengelig på TV 2 Sumo.

Den forrige TV 2 Sumo-rekorden er fra i fjor høst, da serien Funkyfam nådde et snitt på 185.000 seere.

Se traileren fra Heksejakt i videoen i toppen av saken.

Love Island-suksess

I pressemeldingen trekkes det frem en annen TV 2 Sumo-serie som har hatt suksess denne vinteren: Love Island.

Publikum har så langt konsumert 172.000.000 seerminutter av serien.

– Første episode nærmer seg 300.000 seere og i snitt er det 182.000 som har sett Love Island på alle TV 2-plattformer. Tallene på TV 2 Sumo øker for alle episodene fra dag til dag, og totalt har 285.000 unike kunder sett Love Island på Sumo, med et snitt på 120.000 avspillinger per episode. I tillegg har vi over 100.000 nedlastinger av Love Island-appen. Vi er veldig godt fornøyd med utviklingen for denne sesongen, sier Haldorsen.