SJELDEN FEIL: Studentlånselskapet skylder på ett nytt system som grunnen til at Ohio-mannen fikk vel mye post. Til CNN sier US Postal Service at dette ikke er noe de ser særlig ofte. ILLUSTRASJONSFOTO: Justin Sullivan/Getty Images/AFP
SJELDEN FEIL: Studentlånselskapet skylder på ett nytt system som grunnen til at Ohio-mannen fikk vel mye post. Til CNN sier US Postal Service at dette ikke er noe de ser særlig ofte. ILLUSTRASJONSFOTO: Justin Sullivan/Getty Images/AFP

Ventet brev – mottok 55.000 eksemplarer

– Jeg var sjokkert. Kødder du med meg? Hvem gjør slike feil, sier den smått frusterte tidligere studenten.

Amerikanske Dan Cain ventet nylig på ett enkelt brev fra studentlånselskapet han hadde benyttet mens han studerte.

Men da han fikk beskjed av postkontoret at det ville bli krevende å levere brevet hans hjemme hos han, begynte mannen fra Twinsburg i Ohio å ane at noe måtte være galt.

Massiv forsendelse

Han fikk beskjed å hente forsendelsen bak postkontoret, hvor han fant et par arbeidere som håndterte forsendelsen.

– Jeg var sjokkert. Kødder du med meg? Hvem gjør slike feil? uttaler han til TV-kanalen Cleveland19.

Synet som møtte han var postens medarbeidere som rullet ut to enorme kasser. Det hadde skjedd minst én glipp.

Ifølge Cain mottok han i kassene 79 plastikk-esker som hver og en inneholdt rundt 700 helt identiske brev. Informasjonen inni inneholdt en utskrift av hva han, kona og døtrene skyldte selskapet gjennom utdanningsløpene deres.

I tillegg hevder Cain at informasjonen i alle 55.000 eksemplarene var feil.

Prøver igjen

Studentlånselskapet College Avenue Student Loan Company skylder på en teknisk feil i et nytt utsendelsessystem, og beklager masseutsendelsen. Nå lover de å sende brevet på nytt, da med korrekt informasjon.

– Jeg håper det ikke skjer igjen. Da går de i retur, sier han til CNN.

Cain har uansett planen klar for hva han skal gjøre med brevene.

– Jeg kan godt komme til å fyre opp et bål og brenne dem alle, sier han og ler.