selvbetjeningskasser:

Othilie (17) ble utestengt etter banankjøp: – Ikke kundene som har bedt om disse

Forbrukerrådet reagerer på hvordan Othilie (17) ble behandlet da hun tastet inn feil type banan i en selvbetjeningkasse.

BUTIKKENS ANSVAR: Seniorrådgiver i Forbrukerrådet, Thomas Iversen, sier det er butikkenes ansvar å sørge for at kundene ikke trykker feil. Foto: Forbrukerrådet / TV 2
BUTIKKENS ANSVAR: Seniorrådgiver i Forbrukerrådet, Thomas Iversen, sier det er butikkenes ansvar å sørge for at kundene ikke trykker feil. Foto: Forbrukerrådet / TV 2

Tirsdag fortalte TV 2 historien om 17 år gamle Othilie som ved en feil valgte feil type banan da hun brukte en selvbetjeningkasse på Meny.Bananen hun valgte kostet to kroner mindre enn den hun skulle kjøpe.Da hun forlot butikken, ble hun stanset av en ansatt, som var sikker på at 17-åringen hadde tastet inn feil banan med vilje.Forbrukerrådet reagererOthilie forteller at hun ble stilt til veggs av den ansatte, og