– Feilrettingen har gitt resultater. Noen av tjenestene har begynt å fungere igjen. Samtidig er det fortsatt ustabilitet, men tjenestene skal nå forløpende komme opp igjen, sier kommunikasjonssjef Fredrik Tangeraas i Telenor til NTB.

Siden fredag morgen har Telenor.no, «Mine sider», betaling med SMS, kundeservice-numre, noen av Telenor-appene og epost-tjenesten online.no vært nede for telling, ifølge VG.

telenor.no kom denne feilmeldingen opp: «Hei, Du har forsøkt å besøke Telenors nettside. Vi opplever for tiden tekniske problemer og jobber iherdig med å løse situasjonen. Takk for tålmodigheten».

Selv om Telenor ikke vet hva som forårsaket feilen, utelukkes det at de er utsatt for hacking.

– Vi kan avkrefte at det er snakk om hacking eller annen ondsinnet aktivitet, sier informasjonssjef Magnus Line, som understreker at det ikke er problemer med bredbånd og den generelle telefondekningen.

På Telenors Facebook-side klager imidlertid flere frustrerte kunder over at de har problemer med blant annet bredbånd og TV-signaler, skriver Aftenposten.

– Hvis noen kunder opplever problemer med bredbånd eller TV-signaler, så har ikke det noen sammenheng med den interne nettfeilen Telenor har nå, sier informasjonssjefen.

(©NTB)