INNLOGGINGSTRØBBEL: Vipps er ute med ny versjon, og den er ikke helt fri for bugs. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
INNLOGGINGSTRØBBEL: Vipps er ute med ny versjon, og den er ikke helt fri for bugs. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix

Trøbbel med ny Vipps-versjon

Flere iPhone-brukere kan oppleve at de får feilmelding når de skal bruke appen etter en oppdatering.

Det opplyser Vipps i en melding på Facebook.

Vipps anbefaler folk å laste ned den nyeste versjonen og prøve igjen.

– Men det er dessverre noen som opplever at det feiler også på nyeste versjon. Vi jobber på spreng med å løse feilen og beklager ulempene dette medfører for dere, opplyser selskapet.

Det var DinSide som først omtalte Vipps-trøbbelet. Kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i Vipps sier til TV 2 at de ikke ser noe mønster i hvilke iPhone-utgaver som sliter.

Problemet har imidlertid ikke sammenheng med torsdagens iPhone-oppdatering til iOS 13, sier Kjærnes.

– Vi har ikke noe tidsestimat for når problemet vil være løst, men vi jobber så hardt vi kan, sier hun.

Samtidig informerer selskapet om at appen vil slutte å fungere på noen eldre telefoner.

Folk som fortsatt har iPhone 5 og 5C og Android-mobiler med operativsystem 4.3 og 4.4 kan ikke lenger bruke Vipps.

Årsaken er at de eldre telefonene ikke støtter sikkerhetsnivået som kreves.