** FILE ** Tail units of plane by German tourism and shipping company TUI are seen at Hamburg airport, northern Germany, in this March 22, 2005 file picture. Germany's TUI AG plans to merge its tourism operations with British-based First Choice Holidays PLC, the Hanover-based company said Monday March 19, 2007. (AP Photo/Fabian Bimmer)
FILE - In this Aug. 30, 2013 file photo, the Grammy-nominated Swedish DJ-producer, Avicii poses for a portrait, in New York. Avicii released his debut album, “True,” on Tuesday, Sept. 17, 2013. The album features the international hit “Wake Me Up” and collaborations with Adam Lambert, Nile Rodgers and Aloe Blacc.(Photo by Amy Sussman/Invision/AP, File)

Reiseselskap fristet med Avicii – ett år etter hans død

Reiseselskapet Tui brukte Avicii sitt navn til å selge partyturer til Ibiza.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I forkant av årets sommerferie har reiseselskapet Tui markedsført partyøya Ibiza med en reklamefilm på deres hjemmeside.

I tillegg til å friste forbrukerne med sol, bading og nattklubber, har selskapet også lokket reiseklare svensker med artisten Tim Bergling, bedre kjent som Avicii.

Det skriver Aftonbladet.

– Den svenske supersuksess DJ-en Avicii spiller på nattklubben Ushuaia hver eneste søndag hele sommeren, blir det sagt i promofilmen ifølge avisen.

Men det er et problem. Avicii døde i april i 2018, kun 28 år gammel.

Da Aftonbladet kontaktet Adam Györki, presseansvarlig i Tui, kjente han ikke til filmen. Senere forklarer han via mail at filmen ble spilt inn for flere år siden, og at de ikke hadde oppdaget denne feilen før nå.

– Vi jobber hardt for å sikre at vårt innhold er relevant og oppdatert. Med over 100 destinasjoner og mer enn 6000 hoteller, er det mye innhold å oppdatere, skriver han.

Onsdag kveld valgte selskapet å fjerne filmen.