Det var restauranten selv som torsdag meldte på Twitter om den heldige gjesten som hadde fått en flaske vin til drøyt femti tusen kroner ved en feiltagelse.

Kunden hadde bestilt en Bordeaux, noe gjesten også fikk. Men i stedet for en Chateau Pichon Longueville Comtesse de Lalande 2001 til i underkant av tre tusen kroner, ble det altså servert en Chateau le Pin Pomerol 2001 – den dyreste vinen på menyen.

– Vi er glad i deg uansett

På Twitter kommer restauranten med støtte til den uheldige servitøren.

– Feil skjer, og vi er glad i deg uansett, skriver restauranten.

De kommer også med en melding til den heldige gjesten.

– Til kunden som fikk en flaske Chateu le Pin Pomerol 2001, som koster 4500 pund hos oss – håper du nøt kvelden!

En talsperson for restauranten sier til Sky News at det var en veldig travel kveld på restauranten og at det var en enkel feil å gjøre.

– En av våre ansatt tok feil flaske, og blandet det med en annen Bordeaux av samme årgang, sier talspersonen.

– Vinen ble sendt ut, og ble servert til kunden. Kunden var ikke klar over feilen, og det var først senere at en av sjefene oppdaget hva som hadde hendt.

Det ble kun produsert 500 kasser av vinen, og den stod på listen over «sjeldenheter» i restaurantens meny.

Tulles med i sosiale medier

Ikke uventet har restaurantens tweet ført til respons fra mange.

– Hvem enn det var som gjorde denne feilen – kan du ha ansvaret for bordet vårt neste gang, skriver en bruker.

Også Specsavers har hengt seg på. Synsgiganten skriver:

– Dere vet hva vi tenker om dette...