Milliardavtale for Arsenal

Den nye sponsoravtalen matcher Chelsea sin.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Se hvordan Arsenal slo Fulham øverst!

Arsenal bekrefter at de har landet en avtale med Adidas som ny draktsponsor. Den trer i kraft fra 1. juli 2019, som betyr at Adidas er tilbake på Arsenal-drakten neste sesong.

Avtalen går over fem år og er verdt nærmere 3,5 milliarder kroner, skriver blant andre London Evening Standard.

Premier League-konkurrent Chelsea har en tilsvarende avtale med Nike, skriver avisen. Avtalen er blant de mest lukrative avtalene i europeisk fotball.

Etter å ha hatt Nike som draktsponsor i to tiår, har Puma prydet draktene til Arsenal de siste fem sesongene. Arsenal hadde Adidas sist i 1993/94-sesongen.

Arsenal-legenden Ian Wright er storfornøyd med klubbens nye avtale og mimrer tilbake til 90-tallet.

Under ledelse av Unai Emery har Arsenal fått en god start på sesongen. Klubben ligger på fjerdeplass med 18 poeng etter åtte kamper. Manchester City, Chelsea og Liverpool ligger på plassene foran, alle med 20 poeng.

Arsenal møter Leicester i den TV 2 Sport Premium-sendte kampen 22. oktober etter det kommende landslagsoppholdet. Deretter venter Sporting CP i Europaligaen.

Arsenal står med ni strake seire i alle turneringer.