Det er British Airways som melder dette på sine nettsider torsdag.

Ifølge flyselskapet har noen brutt seg inn i selskapets datasystemer og stjålet kredittkortinformasjon og personlige opplysninger.

Ifølge Sky News kan datainnbruddet ha kompromittert 380.000 kunder.

Bruddet varte fra 21. august til 5. september, og har rammet kunder som har bestilt billetter på både nettsiden og mobilappen i denne perioden.

– Vi er svært lei oss for forstyrrelsen denne kriminelle aktiviteten har medført. Vi tar beskyttelsen av våre kunders data svært alvorlig, heter det i pressemeldingen fra British Airways.

Flyselskapet ber kunder som tror de er rammet av datainnbruddet om å ta kontakt med sin bank eller sitt kredittkortselskap. Selskapet oppfordrer også brukere til å bytte passord på ba.com.

Ifølge British Airways er det nå trygt å booke billetter på deres sider.

– Vi har informert politiet og relevante myndigheter og vil fortsette å holde våre kunder oppdatert med den siste informasjonen, skriver det britiske flyselskapet.

Ifølge Sky News er det ventet at fagforeninger i selskapet vil reagere kraftig på datainnbruddet siden selskapets IT-tjenester er flagget ut til India.