Nå kan også varebilen bli trendy
Opel viser nytt konsept.
Nyttekjøretøy er for mange ikke de mest spennende modellene, men også de kan bli langt mer interessante med de rette justeringer.
I anledning Frankfurt-utstillingen neste uke, har Opel laget en spesialversjon av Vivaro, nyttekjøretøyet som er blitt solgt i 90.000 eksemplarer det siste året. Man får den både som varebil og som ni-seters personbil her hjemme, men konseptet Vivaro Surf baserer seg på fem eller seks passasjerer.
Bruktbilen har blitt et skikkelig pengesluk
Retter seg mot aktive brukere
Vivaro Surf retter seg mot aktive friluftsmennesker, og har et separat lasterom på 3,2 kubikkmeter (eller hele 4 kubikkmeter i versjonen med ekstra akselavstand), slik at man kan kaste fra seg fjellklatrerutstyret, snowboardene, crossyklene eller dykkerutstyret når man er ferdig for dagen.
Hva det ytre angår har bilen kobberbrun og hvit lakk med folie, samt customfelger fra Irmscher. På taket fins det rails som er spesialkonstruert for å holde lange surfbrett på plass. Innvendig gir Irmscher Touring Pack (også tilgjengelig på vanlig Vivaro), det hele et premium-aktig inntrykk.
Nå skal den gå lenger enn alle konkurrentene
Kan gå i produksjon
Motoren er en 140 hesters biturbo-diesel, som sørger for en toppfart på 180 km/t, og et forbruk på 0,61 l/mil. Luftfjæring i kombinasjon med litt kortere fjærer, gjør at høyden på bilen går ned 7 cm til 1,90 meter, noe som betyr at den går inn i de fleste parkeringshus.
Det beste er imidlertid at Opel selv sier at bilen kan gå i produksjon som en "Limited Edition", og det er jo hyggelig nytt for de som ønsker et litt freshere nyttekjøretøy enn hva normalen tilsier.