VELKOMMEN TIL VERDEN: Denne dåpskunngjøringen skulle aldri ha kommet på trykk. Den er trolig et PR-stunt for en svensk skrekkfilmfestival. Foto: Faksimile
VELKOMMEN TIL VERDEN: Denne dåpskunngjøringen skulle aldri ha kommet på trykk. Den er trolig et PR-stunt for en svensk skrekkfilmfestival. Foto: Faksimile

Sjekk den svenske avisas gedigne babytabbe

«Satans barn» kuppet dåpsannonseringene til Svenska Dagbladet.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det gikk litt for fort i svingene da Svenska Dagbladet skulle trykke dagens dåpskunngjøringer.

Nylig kunne nemlig leserne bli invitert til dåpen av Satans barn.

I annonsen kunne leserne se bildet av en baby med håret formet som '666' i panna. Babyens «navn» var Lucy, som kan være en forkortelse for Lucifer. 

E-postadressen som ble oppgitt var rehtom.snatas, som blir «satans mother» baklengs.

Til tross for alt dette, kom annonsen på trykk i seksjonen «Dåp».

– Skal aldri skje igjen

– Jeg har aldri sett noe lignende. Dessverre har rutinene våre sviktet. Vi har ikke reagert på dette og det var jo synd. Vi skal sørge for at det aldri skjer i igjen, sier Svenska Dagbladets informasjonssjef Björn Hygstedt til Aftonbladet.

Bak dåpsannonsen står trolig skrekkfilmfestivalen Elmsta 3000 Horror Fest, som er kjent for å gå langt for å skape blest om sitt eget arrangement. 

Under fjorårets reklameprisutdeling Guldnyckeln, vant festivalens daværende kampanje gull i kategorien «Underholdning» og sølv i kategorien «Kreativitet».

Kampanjen var basert på at festivalens mange medlemmer ble invitert med en skrekk-MMS der noen sendte bilder av medlemmenes hjem og skrev at de var i stuen deres.

Mystisk melding

Roger Glassel er ansvarlig for skrekkfilmfestivalen, og på Facebook-siden sin lenker han til Aftonbladets sak om dåpsannonsen og skriver dette:

– Hm...  

Det har ikke lykkes TV 2 i å komme i kontakt med Glassel.