TOPPBLOGGER: Blogger Sophie Elise Isachsen ankommer TV2 sin vårlansering på Latter i Oslo tirsdag kveld.
Foto: Heiko Junge / NTB scanpix
TOPPBLOGGER: Blogger Sophie Elise Isachsen ankommer TV2 sin vårlansering på Latter i Oslo tirsdag kveld. Foto: Heiko Junge / NTB scanpix

Sophie Elise forteller hvor mye hun tjener og sparer

Toppbloggeren langer ut mot medier som er nysgjerrige på inntekten hennes.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Bloggere blir stadig beskyldt for å skjule reklame, og nå vil Sophie Elise Isachsen (20) bevise at dette ikke stemmer for hennes del.

Hengt ut som kriminelle

Isachsen postet torsdag et innlegg på bloggen sin hvor hun tar et oppgjør med folk som hevder hun driver med snikreklame.

«Jeg får flere mailer i uken fra aviser/tv/radio som inviterer til intervju eller debatt angående temaet, akkurat som om vi store bloggere er en gruppe kriminelle som ikke kan passe på vår egen jobb», starter Sophie Elise i blogginnlegget.

Realiteten er ifølge bloggeren at hun merker alt hun reklamerer for. Hun skriver kun om ting hun virkelig kan stå inne for, og tar seg ikke betalt selv om hun linker til sider, eller kler seg i antrekk som hun anbefaler videre.

Tjener godt

«Når jeg er på ferier, når jeg liker noe jeg har spist, sett en film, vært på konsert - jeg skriver om det fordi jeg vil, bloggen min er her for å underholde og tipse videre», skriver Sophie Elise, som påpeker at det meste hun mottar av produkter i posten enten blir gitt bort, sendt tilbake eller lagret hjemme.

Videre forteller 20-åringen om det månedlige forbruket sitt, og redegjør for hvorfor hun hadde råd til å kjøpe en leilighet.

«Jeg tar ut 40-50 000 kr til meg selv per måned som jeg bruker på husleie, strøm, mat, forsikring, de organisasjonene jeg støtter, og alt annet man måtte trenge eller ønske å kjøpe. Og allikevel sitter jeg igjen med en god pluss hver eneste måned fordi jeg er en mester på å spare. Jeg sparer alt, og det var derfor jeg kunne kjøpe meg leilighet.»

– Merk deres egen jævla reklame!

Isachsen oppfordrer avisene til å slutte å grave i økonomien til bloggerne, og skriver at selv om de tjener godt, er det gjort på en redelig måte.

«Får jeg en mail angående temaet fra EN journalist igjen, så vil min respons være som følger - pass på deres egen jobb først, og merk deres egen jævla reklame», avslutter hun.