Etter tre generasjoner og 1,5 millioner solgte eksemplarer er det klart for en helt ny utgave av VW Caddy.
Etter tre generasjoner og 1,5 millioner solgte eksemplarer er det klart for en helt ny utgave av VW Caddy.

En ekte bestselger blir ny

Norges mest solgte i sin klasse, her er fjerde generasjon.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Her hjemme har den blitt solgt både i personbilutgave og som varebil - og en av suksessfaktorene til Volkswagen Caddy har nettopp vært det store modellutvalget.

Her har det vært svært mye å velge mellom. Enten du bare har vært ute etter en enkel, liten varebil - eller hatt lyst på en svært rommelig flerbruksbil med firehjulstrekk, til hyggelig pris. 

Volkswagen har rullet ut en rekke karosserivarianter. Det har vært mye å velge mellom på motorsiden, og muligheten for 4x4 har også vært populært i Norge.

Nærmet seg modellskifte

Så har da også Caddy vært Norges mest solgte varebil i flere år. Lenge levde den litt i skyggen av storebror Transporter, og dens erkerival Toyota Hiace. Men så forsvant Hiace, og trenden i varebilmarked gikk mot mer kompakte biler.

Dermed har Caddy vært bestselgeren, og den posisjonen har den også klart å beholde selv når det nærmer seg modellskifte. 

Joda, også varebiler blir tøffe med litt ekstra styling!
Joda, også varebiler blir tøffe med litt ekstra styling!

Neida - arbeidsbiler behøver ikke å være kjedelige

80 prosent diesel

Nå har Volkswagen akkurat gjennomført de første visningene av helt nye Caddy, den fjerde i rekken.

Rundt 1,5 millioner av forrige generasjonen Caddy er solgt de siste 11 årene. Volkswagen lover at den nye skal være perfeksjonert på alle områder.

Innstegsmodellen på nye Caddy kommer med en TSI-bensinmotor med 84 hestekrefter, i tillegg kommer fire TDI-dieselmotorer fra 75 til 150 hestekrefter. Den norske importøren regner med at 80 prosent av kundene kommer til å velge diesel. 

Varebilene nærmer seg mer og mer personbilene innvendig. Dette skal bli arbeidsplassen til veldig mange nordmenn.
Varebilene nærmer seg mer og mer personbilene innvendig. Dette skal bli arbeidsplassen til veldig mange nordmenn.

Norges billigste er overraskende bra

Sikkerhetsutstyr

Caddy kommer også med en rekke nye løsninger på sikkerhet og komfort.. Sikkerhetssystemer som Front Assist med nødbrems, som hjelper deg å unngå å kollidere med bilen foran, er tilgjengelig.

Det er også sidekollisjonsputer, kollisjonsgardiner, fjernlysassistent, oppvarmet frontrute, avstandskontroll, ryggekamera, parkeringsassistanse og multikollisjonsbrems, som automatisk aktiverer bremsene etter en kollisjon, hvis føreren selv ikke er i stand til det, slik at man kan forhindre følgekollisjoner.

Rundt 22 prosent av alle ulykker som fører til skade er kollisjoner med mer enn et hinder.

Personbilkomfort

Nå kan du også få Caddy med adaptiv cruisekontroll, som gjør at bilen automatisk vil senke farten bak andre biler, for eksempel i rushtrafikken. Bilen har nye radio- og navigasjonsmuligheter med en mengde muligheter.

Designmessig kjenner vi igjen mye fra tredje generasjon, men den nye har fått litt tydeligere og skarpere linjer.

Også innvendig har bilen fått en oppgradering, VW lover personbilkomfort utover det man forventer av et nyttekjøretøy.
Nye Caddy  lanseres i Norge i begynnelsen av august.

Nå skal politiet kjøre luksus-SUV

Caddy skal som vanlig komme i en rekke utgaver, her er det også mye å velge mellom både på motoralternativer og utstyr.
Caddy skal som vanlig komme i en rekke utgaver, her er det også mye å velge mellom både på motoralternativer og utstyr.

Folk gjemmer seg nesten når du kommer kjørende i denne

 

Laster inn forumet...