Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Honda CR-V er en bil som passer det norske folk godt. Den er romslig, litt høyreist og ikke minst har den (som regel ...) firehjulstrekk.

Her får du med deg vedsekkene, bikkja og resten av familien og kan stikke til fjells selv om snøen laver ned. Slike biler liker vi nordmenn.

Så har den da også gått sin seiersgang over det ganske land siden den ble lansert i 1997. 

Les vår av Honda CR-V her:

Europa-suksess

Mer enn 750.000 enheter solgt i Europa siden bilen kom i for 18 år siden, hvorav nesten 50.000 av dem bare i  2014.  

CR-V er derfor en svært viktig modell for Honda i vår del av verden. 

Til tross for at dagens CR-V ikke er fælt gammel, har Honda funnet tiden ikke for å gi modellen en skikkelig make-over. Ikke bare visuelt, men også teknisk.

Høydepunktet er kanskje en ny dieselmotor. Det er snakk om en 1,6-liters dieselmaskin på 160 hk og en helt ny ni-trinns automatkasse. Dette lyder  spennende! Den nye motoren blir trolig å finne i 60 prosent av CR-Vene når den kommer, supplert av en 120-hesters versjon av samme motor.

Resultatet er lavere utslipp og dermed reduserte norske avgifter og billigere biler ut til kundene.

Honda gjør endringer både på design og det vi finner under skallet på CR-V.
Honda gjør endringer både på design og det vi finner under skallet på CR-V.

Vi har allerede kjørt Honda CR-V med 1,6-literen på 120 hk: 

Mer utstyr og mer sikkerhet

Bilen får også ,modifisert understell og bedre og mer inspirerende og sporty kjøreegenskaper. Bedre stabilitet og mer presis styring loves også.

Innvendig får den nytt og mer moderne infotainment-system. Honda Connect heter det og gir tilkobling mens du er på veien, med viktige funksjoner, inkludert DAB / FM / AM og internett-radio, Bluetooth-tilkobling, Internett-surfing, satellittnavigasjon og parkeringskamera.

Honda har også oppdatert sine sensorbaserte aktive sikkerhetssystemer, kjent som Advanced Driving Assist Systems og nå kombinerer det nye systemet både kamera og radarteknologi. Dette muliggjør automatisk nødbrems. adaptiv cruisekontroll, filskiftvarsler og fjernlys support-system.

Ryktene sier at dette blir standard i toppmodellen Excutive mens det leveres som tilleggsutstyr nedover i modellrekkene.

Denne kan bli en ny folke-bil fra Honda

Bør gi  et skikkelig løft

De visuelle endringene består av nye LED-lys foran og bak. Ny frontgrill og ny frontfanger som skal gi bilen visuelt lavere tyngdepunkt. Redesignede felger på enten 17 eller 18 tommer blir også en av nyhetene.

Dette er uten tvil en oppgradering som kan gi CR-V et skikkelig løft og gjøre den mer konkurransedyktig i et tøft SUV/Crossover-segment. 

Brukt Honda CR-V: Her får du mye bil for pengene

Honda sliter litt i Norge om dagen, så gjenstår det å se om en fornyet CR-V kan få fart på salget.
Honda sliter litt i Norge om dagen, så gjenstår det å se om en fornyet CR-V kan få fart på salget.

Les ogsåHer er den store Mini-nyheten

 

 

Laster inn forumet...