Bilen til Thomas har en helt spesiell historie

Du kjenner den kanskje igjen?

Denne bilen har en helt unik historie - før den endte opp hos Thomas på Eidsvold.  Foto: Brede Høgseth Wardrum, rb.no/ANB
Denne bilen har en helt unik historie - før den endte opp hos Thomas på Eidsvold.  Foto: Brede Høgseth Wardrum, rb.no/ANB

Styling og tuning har vært en del av den norske bilkulturen i mange, mange år. Hver generasjon har gjerne hatt sine ikoner, de siste årene har de amerikanske "Fast and Furious"-filmene også satt sitt preg på bilparken her hjemme.

Styling og tuning er også populært stoff på broom.no. Nå som året snart er over har vi tatt en titt på hva som har blitt lest aller mest av sakene innenfor denne kategorien i 2014. Her er vår Topp 3:

Hyl og skrik 

Helt øverst finner vi saken på Thomas Følling (34) og hans Mitsubishi Lancer Evo 7. 

Og dette er ikke en hvilken som helst Evo.  Den avdøde filmstjernen Paul Walker kjørte nemlig akkurat denne bilen da han som hovedrolleinnehaver spilte inn filmsuksessen "2Fast2Furious".

Nå befinner bilen seg i garasjen til Thomas i Eidsvoll, skriver Romerikes Blad.

– Det er morsomt å se reaksjonen fra folk som kjenner filmene. Først lurer de på om det faktisk er den bilen, og når jeg bekrefter det så blir det en del hyl og skrik. Særlig unge jenter hylgriner når de får prøvesitte og holde i rattet som Paul Walker har tatt i, gliser Følling.

Her kan du se video av Thomas og bilen hans: 

Mest mulig rusten 

Det er langt fra råskinnet til Thomas – og til Volvoen til Eli Charlotte og Fredrik fra Namsos.

Her handler det nemlig hverken om mye hestekrefter eller sporty styling. Nei, for denne Volvoen er det et poeng å se mest mulig rusten ut. Og der tør vi påstå den gjør en god jobb!

 «Rust is my friend, not my enemy» er printet inn på siden over høyre bakhjul.

Var blank og fin ... 

– Det kalles «Rat-look», en biltrend som trolig startet i USA. Bilen skal se rusten og sjaber ut, men likevel fungere bra, forteller Fredrik til Namdalsavisa. 

Bilen, en 1987-modell, kjøpte paret i fjor sommer. Da var den hvit og fin i lakken. Det var før slipemaskina ble dratt fram.

– Vi pusset den helt ned, deretter «vasket» vi overflata med eddik og salt. Etter to-tre dager så den slik ut. Neste steg blir å lakkere med klarlakk, for å hindre at rusten går gjennom, sier Fredrik. 

Klikk her for å lese hele artikkelen om den meget spesielle bilen 

Ekstrem BMW

Fra to ytterpunkter, skal vi til en mer tradisjonell stylingjobb i den tredje mest leste styling/tuning-saken på broom.no i 2014. Eller "tradisjonell" er kanskje ikke helt riktig uttrykk her...

Det handler nemlig om en temmelig ekstrem BMW X6, videreforedlet  av det tyske styling og tuning-fimaet Lumma Design.

Brautende hekk

Fronten ser ut som den kan spise både deg, bilen din og trolig et hus i tillegg, uten problemer. Det er luftinntak i alle bauer og kanter – og felger i dimensjonen 22".

Her snakker vi brautende hekk – merk dimensjonen på diffusoren – og de FIRE enderørene som er samlet midt på.

Navnet på herligheten er CLR X 6 R – merk mellomrommet mellom X og 6. Det er ikke bare bilen som er større – navnet er utvidet også!

Klikk her for å lese hele artikkelen: