Om du skulle kjøpe denne bilen ny i Norge i 2005, sto det godt over millionen på prislappen. Nå blir den din for like over 300.000 kroner. Det må sies å være mye bil for pengene. Faksimile: Finn.no
Om du skulle kjøpe denne bilen ny i Norge i 2005, sto det godt over millionen på prislappen. Nå blir den din for like over 300.000 kroner. Det må sies å være mye bil for pengene. Faksimile: Finn.no

Sjekk hva direktørbilen koster nå

Her har du både krefter og luksus i overflod.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det er noe ganske spesielt å kjøre rundt med en stjerne stående på panseret. Mercedes leverer biler som byr på komfort i særklasse - og ingen andre modeller gjorde den øvelsen bedre i 2005 enn flaggskipet S-klasse.

Vi snakker om den åttende generasjonen - som ble solgt som 2006-modell. Men de første ble registrert året før. På bruktmarkedet har vi funnet en slik til salgs - for særdeles gunstige 320.000 kroner - pluss omregistrering. Et solid pristap fra godt over 1 million som en slik kostet ny i 2005.

Les også: S-klasse: Slik startet barnehageåret for Eirik

Sterk motor

Nå tenker du sikkert at det er snakk om en bil som har rullet en distanse tilsvarende 500 turer fram og tilbake til månen. Men neida, dette eksemplaret har bare kjørt såvidt over 100.000 kilometer, står det i annonsen.

Vi snakker om en S350 - som betyr 3,5-liters bensinmotor som yter 272 hk. Nok til at dette digre flaket slett ikke blir noe sinke i trafikken. 0-100 km/t ekspederes på 7,3 sekunder - og det hele skjer med en verdighet og selvtillit svært få andre biler kan matche.

Plommerød er kanskje ikke fargen som folk flest ville valgt, men det ser jo absolutt ikke ille ut ...
Plommerød er kanskje ikke fargen som folk flest ville valgt, men det ser jo absolutt ikke ille ut ...

Klikk her for å se hele annonsen

Ikke akkurat miljøvennlig, men ...

Forbruket ved blandet kjøring er like over literen - men det er faktisk ikke ille det heller. Vi snakker tross alt om en bil på over 5 meter.

Verre er det kanskje med miljøaspektet. 242 gram CO2 per kilometer imponerer ingen lenger. Men, det er jo bensinmotor, så astmatikerne vil trykke den til sitt bryst og du er velkommen til rushtrafikken, selv i Bergen en kald vinterdag!

Forøvrig har den rikelig med plass. Både baksetet og bagasjerommet er romslig. sistnevnte er på hele 560 liter.

Les vår test av nye S-klasse her

Plommerød

Det noen nok vil reager litt på er fargen. S-klasse er jo nærmest alltid hvit, sort eller grå. Denne derimot, er "plommerød". Vi synes vinrød kanskje er minst like betegnende.

Og det er ikke akkurat den fargen folk flest vil ha. For å si det litt forsiktig.

Interiøret er også noe litt utenom det vanlige - lysebrunt - med mørkt treverk. Men både interiør og eksteriør ser godt holdt ut. Og det er jo det viktigste - det finnes jo folie.

Les vår bruktbilguide på åttende generasjon S-klasse her

Duppeditter

Bilen kommer forøvirg rett fra storservice, opplyses det om i annonsen - og du får med gode sommer- og vinterhjul.

I tillegg er det som alltid i en S-klasse massevis av duppeditter og utstyr som du kan bruke store deler av fritiden din til å bli kjent med.

Det er ikke noen store skrekkhistorier knyttet til feil på denne bilen - men husk at en såpass tilårskommen luksusbil garantert vil by på noen overraskelser etterhvert. Og på denne bilen er deler og arbeid ikke av den billigste sorten ...

Bak trapaneler og skinnet i dette interiøret er det MYE teknologi. Husk at det også betyr at det er en del ting som kan gå galt etterhvert ...
Bak trapaneler og skinnet i dette interiøret er det MYE teknologi. Husk at det også betyr at det er en del ting som kan gå galt etterhvert ...

Les også: Brukt taxi kan være et kjempesmart bilkjøp

 

Laster inn forumet...