Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Audi A4 anno 2003 er en svært vanlig familiebil. Men det går an å gjøre denne også ganske unik. Og nettopp det har Marius Sagen fra Nøtterøy gjort.

han selger nå sin meget spesielle A4. Hans 1.8 T quattro har nemlig en luftfjæring som gjør den til en skikkelig "low rider" - om du ønsker det.

Her er det rett og slett montert luftunderstell og dempere fra BagRiders. Du bestemmer selv hvor høyt den skal heves, og ikke minst hvor lavt den skal senkes. På laveste nivå er det såvidt du får plass til rullingspapir mellom bilen og asfalten ...

Vurderer du å kjøpe brukt Audi A4 (2001-2005) - les vår bruktbilguide!

Allroad-light 

Utgangspunktet er altså en vanlig Audi A4 stasjonsvogn - med den velkjente 1.8-liters turbomotoren - som her skal yte heftige 215 hk.

Kombinert med 4x4-quattro-systemet sikres framkommeligheten. Ja, luftfjæringen gjør at dette nærmest blir en liten Allroad-slektning, om du vil. For den kan heves ganske mye, for å komme gjennom snø eller over litt sporete kjerreveier.

Se video: Her er Norges råeste bruktbil-annonse

Luftfjæringen krever sitt - men dette opplegget kan lett demonteres i løpet av en halvtimes tid - slik at du har vanlig bagasjerom når det trengs.
Luftfjæringen krever sitt - men dette opplegget kan lett demonteres i løpet av en halvtimes tid - slik at du har vanlig bagasjerom når det trengs.

30 justeringsmuligheter 

- Det er installert sensorer i hvert hjørne slik at bilen alltid er i den riktig kjørehøyden. Og med dette utstyret montert, er det helt fantastisk å kjøre bilen, forteller Marius.

Det er 30 justeringsmuligheter - så her er det bare å velge og vrake.

Det eneste som trengs av vedlikehold av systemet er å tømme vannfellene for vann en gang i måneden på sommeren, og to-tre ganger om vinteren. 

- På vinteren kan det også være smart å ta noen dråper med frostvæske i vannfellene, slik at de ikke fryser, legger han til.

Les også: Nå kan du redde denne Audi-klassikeren

Kontrollsystem i bagasjerommet

Kontrollanlegget til systemet er lagt opp i bagasjerommet - men hvis du trenger det er det relativt fort gjort å demontere anlegget for å frigjøre plass til bagasje.

Forøvrig har bilen full historikk, og har rukket å rulle 167.000 kilometer. 

Det er bra med utstyr - som blant annet sportsseter i skinn/alcantara, nye typen navi, avtagbart hengerfeste, motorvarmer og xenonlys.

Det skal også nevnes at begge hjulbuene bak har fått en liten skade på grunn av at felgen går oppi, men Marius mener dette ikke er store greiene...

Bra utstyrt og ryddig førermiljø i denne A4-en.
Bra utstyrt og ryddig førermiljø i denne A4-en.

Klikk her for å se hele annonsen

Neste prosjekt ...

Og hva med prisen? Jo, den er satt til 140.000 kroner, pluss omregistrering. Dermed blir totalkostnaden like i underkant av 145.000 kroner.

- Jeg har hatt et par henvendelser allerede, men den har jo ikke ligget lenge ute enda. Og er fortsatt til salgs, forteller Marius til Broom.no.

- Og hva blir neste prosjekt, når du får solgt denne?

- Jeg er jo litt Audi/VW-entusiast, og neste bil jeg vil ha er helst en Audi 100 LS. Men jeg må finne "riktig" bil. Gjør jeg ikke det, blir det nok en Boble fra perioden 1965-75.

Men først skal altså en av landets laveste A4-er få en ny eier.

Helt på felgen, bokstavelig talt. Med luftfjæringen på laveste nivå er det ikke mye som skiller deg fra bakken ...
Helt på felgen, bokstavelig talt. Med luftfjæringen på laveste nivå er det ikke mye som skiller deg fra bakken ...

Les også: En gang var denne svindyr - men nå ...

 

 

 

Laster inn forumet...