Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

BMW 7-serie er en såkalt direktørbil - bygget for de som enten har masse penger og egen sjåfør, eller "bare" masse penger. 

Disse bilene skal gli grasiøst rundt i bybildet, suse lydløst og komfortabelt på motorveien og seile elegant opp foran dyre hotell. Det skal være diskret luksus.

Du kan si mye om Lumma Wide Body-bilen til Markus Vang - men diskret, det er den i alle fall ikke ...

Les også: Han feiret 17. mai med 560 hestekrefter

Vil ha stasjonsvogn

Bildene vi viser her, forklarer hvorfor. Hvit lakk, breddet og ekstremt body styling-kit fra Lummma design, mørke ruter, digre 22" felger og naturligvis bilens størrelse gjør at dette er en doning som forlanger, og får, MYE oppmerksomhet.

Og som et resultat må den som sitter bak rattet påregne en del oppmerksomhet også.

- Det kommer stadig folk bort og skal ta bilder og spørre om bilen. Man bør altså ikke være den sjenerte typen i denne bilen, sier eieren som nå vil bytte den ut med noe mer praktisk.

- Ja, jeg trenger en stasjonsvogn, så nå er det 5-serie som står på ønskelisten, sier han.

Bredt og barskt.
Bredt og barskt.

Vi har omtalt denne bilen før: Direktørbil med caps og gullkjede

- Hvem bryr seg om motoren?

Men han innrømmer at det ikke er lett å måtte si farvel til den hvite 7-eren.

- Jeg husker hvordan pulsen steg i alarmerende tempo da jeg dro for å se på bilen første gangen. Jeg var solgt, eller rettere sagt, bilen ble solgt. Jeg byttet bort en Audi S8, og en anselig sum penger, for å sikre meg denne bilen, forteller Markus.

Det var noen småfrekke kompiser som lurte på hvordan det var å gå fra V10 Lamborghini-motor til diesel.

- Men jeg svarte bare: Når bilen ser slik ut, hvem bryr seg om motoren? Dessuten er denne bilen mer enn sprek nok, sier han.

Klikk her for å se hele annonsen

Mye utstyr er på plass - og den store entertainmentpakken for de som sitter i baksetet er blant det mer sjeldne utstyret.
Mye utstyr er på plass - og den store entertainmentpakken for de som sitter i baksetet er blant det mer sjeldne utstyret.

Utstyrsbombe - så det holder!

De fleste vil nok gi han rett. 3-literen fra BMW er en skikkelig kraftpakke på 245 hk allerede i utgangspunktet - mens denne er blitt ytterligere tunet for å gi ekstra fraspark.

Forøvrig er bilen breddfull av ekstrautstyr, som komfortseter med varme, ventilering og massasje, head up-display i farger, nightvision, mediapakke for baksetet og mye, mye mer.

2009-modellen er gått 102.000 kilometer - og har også full historikk. 

- Bilen er bygget om her i Norge, og dette er en av svært få i verden med denne stylingpakken. Den ble premiert i sommer på et av Norges strørste BMW-treff og er spesielt invitert til Arlanda bilfestival, som en av to fra Norge. Dette er et av Sveriges største biltreff og klubbene får ett begrenset antall biler å stille ut, forteller Markus entusiastisk.

Les også: Topp 10: Dette er bilene vi drømmer om å eie

Luksus har sin pris

For tre år siden lå denne bilen til salgs for 1.170.000 kroner, med en kilometerstand på 62.000 kilometer. Da vi omtalte bilen den gang, skrev vi at dette var en rå luksusbil, men neppe et godt investeringsobjekt. Utifra prisen i dag, som er 600.000 kroner, kan vi nok si at det stemmer ganske bra.

Men Markus tror at det verste verditapet er tatt nå:

- Jeg tror prisen vil holde seg noenlunde stabil framover, sier han.

Og hvis du også tror det - og liker oppmerksomhet - så skjønner vi at fristelsen kan være stor ...

Bilen er premiert - og er også spesielt invitert til BMW-treff i Sverige. Bak felgene er det enorme Brembo-bremser som har kostet rundt 75.000 kroner ...
Bilen er premiert - og er også spesielt invitert til BMW-treff i Sverige. Bak felgene er det enorme Brembo-bremser som har kostet rundt 75.000 kroner ...

Les også: Verditap: 1,1 millioner på tre år

 

Laster inn forumet...