Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Ny kostet en Maybach 57 nærmest ufattelige 6,1 millioner kroner - for en bil! Det er like mye som en må punge ut for en diger villa, de fleste steder i Norge.

Men forskjellen på disse, er at hvis du kjøpte en villa til 6,1 millioner kroner tilbake i 2006 - vil den trolig være verdt noen millioner mer i dag.

Luksusdoningen på fire hjul derimot - har fått svi på bruktmarkedet. Prisen er faktisk redusert med over FIRE millioner kroner.

Les også: Her har millionbilen stått forlatt i fire år

Maybach var luksusmerket til Mercedes - og i 2006 var dette noe av det aller flotteste bilverden hadde å by på. Komforten stod i høysetet - men det er ikke småtteri det er snakk om når det kommer til ytelser heller (illustrasjonsfoto).
Maybach var luksusmerket til Mercedes - og i 2006 var dette noe av det aller flotteste bilverden hadde å by på. Komforten stod i høysetet - men det er ikke småtteri det er snakk om når det kommer til ytelser heller (illustrasjonsfoto).

Selges på nytt

Enkel matematikk tilsier imidlertid at selv med flere millioner kroner i avslag er denne fortsatt kostbar. Du må ut med to millioner kroner.

Og dette er ikke første gang nettopp denne bilen er til salgs i Norge. Vi har skrevet om den flere ganger tidligere. Den samme bilen har nemlig vært annonsert ved flere anledninger de siste  årene, hos flere forhandlere. Prisene har variert - alt fra 1,8 til 2,9 millioner kroner.

Les også: Plutselig ble luksusbilen 1,2 millioner kroner dyrere

Bakfra minner den ganske mye om forrige generasjon S-klasse.
Bakfra minner den ganske mye om forrige generasjon S-klasse.

Foliert 

Automegleren som skal selge den denne gangen, har imidlertid gjort litt med den. Blant annet er det montert folie i perlemorhvit - som gir den opprinnelig sorte bilen en helt ny framtoning.

I tillegg har den fått 22" felger - som skal gi den et mer sportslig utseende.

Det følger også med originale vinterfelger, som ifølge annonsøren hadde en pris på smått utrolige 250.000 kroner med dekk! 

Les også: Denne har tapt seg 900.000 kroner på 14.000 kilometer

551 hk

Luksus i særklasse.
Luksus i særklasse.

De som har lest om denne bilen tidligere får ha oss unnskyldt, men vi nevner igjen at det altså er en spinnvill V12-motor under panseret. Den byr på hele 551 hk - og har pustehjelp fra en biturbo.

Det er nok til å sikre at denne digre doningen virkelig sparker fra ut av lyskrysset - men naturligvis på en måte som er en luksusbil verdig.

Les også: 600.000 kroner avslag på nybil

Utstyr i fleng

Utstyrslisten er som seg hør og bør lang som et vondt (eller godt!) år. Vi sakser noe av den fra annonsen:

- Distronic (avstandsmåler på cruisecontrol)
- Varme og kjøling i setene foran og bak
- Massasje i setene foran og bak
- TV foran + 2 stk bak
- Bord bak
- Elektrisk bagasjelukeåpner og lukker, selvfølgelig
- Bixeonlykter med Maybach-logo
- Elektrisk gardin i bakrute
- Instrumenter i taket bak, passasjerene kan følge med på temperatur, klokke og hvor fort det går

- Doble vinduer hele veien

Klikk her for å se hele annonsen

Den sorte bilen er foliert perlemorhvit - og har fått 22" felger siden sist vi så den på bruktmarkedet.
Den sorte bilen er foliert perlemorhvit - og har fått 22" felger siden sist vi så den på bruktmarkedet.

Ikke lenger i produksjon

Bilen er gått høyst overkommelige 69.900 kilometer - men husk at dette er et merke som ikke lenger er i produksjon.

Maybach var Mercedes sitt luksusmerke. Og selv om disse bilene altså var svindyre, så var regnskapet trist lesning. Hver bil som ble produsert kostet Daimler-konsernet 2,5 millioner kroner! 

I 2013 var det offisielt slutt - men alt lenge før det stoppet salget mer eller mindre opp.

Men hvis du er full av penger, vil skille deg ut og kjøre en bil som tross alt er noe av det aller ypperste verdens bilindustri kunne bringe til torgs for bare noen år siden, ja, så er dette bilen for deg ...

Les også: Denne raringen er skreddersydd for steinrike sjeiker ...

Slik er bilen etter foliering. FOTO: SCANDINANO
Slik er bilen etter foliering. FOTO: SCANDINANO
Slik er bilen etter foliering. FOTO: SCANDINANO
Slik er bilen etter foliering. FOTO: SCANDINANO
Den opprinnelige fargen på bilen som er til salgs er sort (illustrasjonsfoto).
Den opprinnelige fargen på bilen som er til salgs er sort (illustrasjonsfoto).