Slik blir den ukjente artisten forvandlet til smellvakker superstjerne på tre minutter

En ukjent artist får enorm oppmerksomhet for unik musikkvideo.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

 

Den relativt ukjente artisten Boggie har fått enorm oppmerksomhet på grunn av den spesielle musikkvideoen til Nouveau Parfum.

Oppmerksomhet over hele verden

– I forrige uke gikk den viralt, og har blitt sett over 20 millioner ganger på ulike nettsteder. Den har blitt omtalt på CNN, ABC, Daily mail, Daily Star, MTV, Wired, Yahoo og andre nettsteder, sier Viktoria Wolcan ved Tomtom plateselskap i Ungarn til TV 2.

Og det er ikke bare ungdommer med popdrømmer som liker videoen. Videoen deles fordi den er produsert på en måte som gir en dramatisk effekt. 

Retusjeres i «real time»

Gjennom hele videoen blir artisten Boogie fotomanipulert og forskjønnet. Fra å være en naturlig vakker kvinne i begynnelsen av sangen, har hun i løpet av tre og et halvt minutt fått utseende til en superstjerne.

Se videoen øverst i saken!

Videoen viser det vi alle vet - at stjerner blir retusjert og forskjønnet på bilder og i videoer, men å se de enorme forandringene er likevel sjokkerende. 

– Manipulasjon presenteres som virkelighet

– Sangen handler om noe som er veldig viktig for meg. At vi bør akseptere oss selv som vi ser, og lære å like oss selv. På den andre siden er det en kritikk av hvordan underholdningsbransjen framhever manipulert perfeksjonisme, og hvordan det blir presentert som virkeligheten gjennom mediene, sier Boggie.

– Ideen til videoen kommer direkte fra sangens budskap. Det er skjønnhet inni oss. Den venter på å bli oppdaget under sminke og falske attributter. I en ideell verden skulle alle kvinner være i stand til å elske hvordan de så ut, og ikke føle seg så mindreverdige at de dekker til sitt egentlige jeg, sier den unge artisten. 

Omfattende produksjon

Musikkvideoen gir inntrykk av at hun photoshoppes i real time. Men produksjonen er en i virkeligheten en omstendelig prosess. Selve filmingen var gjort på en dag, men det tok ytterligere fire måneder å sy alt sammen til det sømløse resultatet, skriver Wired.

Videoen vises med tillatelse fra Tom-Tom Records.