Grünerløkka Flyttebyrå gjør flyttingen hyggelig – i hvert fall ifølge deres egen hjemmeside, men flyttingen ble ikke spesielt hyggelig for Nina og Andreas Lind fra Oslo som TV 2 hjelper deg fortalte om i kveld.

Se reportasjen i videovinduet over.

Les dette før du leier et flyttebyrå.

Ingen rutiner?

Etter at en av flyttemennene knuste en kasse med et servise, var det nemlig ikke så enkelt å få erstattet skaden.

– Jeg trodde at dette var en helt vanlig sak for dem, at de har rutiner på dette og at det ville gå fort. Jeg spurte jo også eieren flere ganger om rutiner, men han kunne ikke i det hele tatt svare på hvilke rutiner de hadde ved skader, forteller Andreas Lind.

– 99 prosent av det vi eier

Eieren av Grünerløkka Flyttebyrå ville nemlig at kundene skulle få erstattet skaden via sin egen innboforsikring.

– Han sa at det var en komplisert sak og at hans forsikring ikke dekker skader på under 10.000 kroner, sier Andreas.

– Det er jo helt absurd. 99 prosent av det vi eier koster under ti tusen kroner, legger Nina til.

Ville erstatte med egne tallerkener

Eieren av flyttebyrået foreslo også at paret jo kunne se på noen tallerkener som han selger selv og som han hadde på kontoret.

– Jeg er jo veldig spent på hvilke tallerkener det kan være. De skulle jeg gjerne ha sett, men jeg tror ikke de passer til våre tallerkener, sier Nina lattermildt.

Vil du høre flere av forslagene som eieren av flyttebyrået kom med? Se hele reportasjen øverst på siden.

Erstattet – til halv pris

Etter å ha ventet i mer enn tre måneder, og først etter at TV 2 hjelper deg tok saken fikk Nina og Andreas Lind endelig erstattet det knuste serviset – men kun fordi det var til halv pris i butikken.