Her er den på veien, i de aller første levende bildene av VW Passat Alltrack. I mars er den på plass i Norge. Bilde fra www.youtube.com.
Her er den på veien, i de aller første levende bildene av VW Passat Alltrack. I mars er den på plass i Norge. Bilde fra www.youtube.com.

VW Passat Alltrack: Denne har konkurrentene grunn til å frykte

Snart på plass i Norge. Se video:

Del med andre:
Twitter Epost Del Facebook
 

Volkswagen Passat ligger an til å ende opp som Norges nest mest solgte bil i 2011, bare slått av konsernbror Golf.

Men neste år spørs det om ikke storebror vipper lillebror av pinnen. I mars kommer nemlig spesialutgaven av Passat - Alltrack - som etter alle solemerker kommer til å bli en storselger.

Importøren legger selv opp til et salg på 2000 eksemplarer i 2012. Når vi vet at det kommer til å bli solgt snaut 5000 Passat i inneværende år, er det et svært høyt tall.

Mersalg

Med dette dytter VW Passat et hakk opp i premiumfaktor, og trer inn i et stadig voksende bilsegment som i dag blant annet inneholder biler som Audi Allroad, Volvo XC70, Subaru Outback og Skoda Octavia Scout..

For VW er dette både merke- og imagebygging. Men det vil garantert også bety mersalg, særlig i et land som Norge, der vi elsker litt høyreiste biler med firehjulstrekk.

Se hvem som var først ute: Denne bilen skapte en helt ny trend:

Opp 20.000,-

Passaten får en stor fordel på pris, i alle fall sammenlignet med Allroad og XC70. Her får du en stor stasjonsvogn med gedigen bagasjeplass, dieselmotor, firehjulstrekk og høyere bakkeklaring - til en helt annen pris enn det du må ut med for disse to.

Pristillegget på Alltrack skal ligge på rundt 20.000 kroner ekstra i forhold til Passat i Highline-utgave. Det betyr i praksis at du vil få Passat Alltrack 4Motion fra rundt 450.000 kroner, da med 2-liters TDI på 140 hk.

Slik ser den ut innvendig. Med 170 hk motor og DSG-girkasse, starter Passat Alltrack på 487.000 kroner. Det blir nok fort 550.000 kroner før du er helt i mål med *nødvendig" utstyr.Slik ser den ut innvendig. Med 170 hk motor og DSG-girkasse, starter Passat Alltrack på 487.000 kroner. Det blir nok fort 550.000 kroner før du er helt i mål med *nødvendig" utstyr.

Kun stasjonsvogn

VW Passat Alltrack kommer bare i stasjonsvognutgave, men kan leveres både som tohjulstrekker og firehjulstrekker. De som velger firehjulstrekk på sin Alltrack vil få den velkjente 4Motion firehjulstrekksystemet, som allerede er tilgjengelig på normalutgaven av Passat.

Den er hevet med 30 millimeter og får en bakkeklaring på 165 millimeter. Såklart er den også utstyrt med ”offroadstyling” som beskyttelseslister / utbyggere på hjulbuene og kanalene og skliplater både foran og bak, samt doble eksos utblås med krommede enderør. 17-tommersfelger blir standard, men du som tilvalg kan få 18 tommere. Det ser egentlig litt for diskret ut, synes vi. Den fortjener i alle fall tøffe felger!

Les også: Denne Passat-en koster 120.000 kroner – ny!

Motor fra 140 til 210 hk

Innvendig er den mer eller mindre lik den Passaten vi allerede kjenner, men Alltrack-logoer og aluminiumspedaler pynter allikevel opp og gjør at den skiller seg litt ut.

Bilen blir tilgjengelig med fire motorer. To bensinmotorer på enten 160 eller 210 hk. Her i Norge blir nok 2-liters TDI dieselmotorene på enten 140 og 170 hk å finne mellom forskjermene på de fleste Alltrack.

Under kan du se den aller første promo-videoen av Alltrack - i levende live.

Klikk på videovinduet for å se klippet:

Les vår test av VW Passat her:

Har du tro på dette konseptet? Si din mening i kommentarfeltet under:




reklame
 
Disqus sitt kommentarsystem.
 
 
Denne tok det 2.000 timer å bygge
Født i en Opel – gjett hva hun skal hete!
Bilen min 1957 Cadillac Fleetwood: Thomas (22) har gammel luksusbil med halefinner
Mercedes C-klasse stasjonsvogn: Denne venter mange nordmenn på
- Hei - hvorfor kjører du firmabilen vår?!?

reklame