Se hvilken ny BMW som er ute på tur
Spionfotografene fikk et scoop da denne ble transportert mellom to tester. Se bildene:
Dette er de aller første bildene av neste generasjon BMW 3-serie. Fortsatt er den tre år unna - og her sikret spionfotografene seg bilder som BMW helt sikkert skulle ønske ikke kom ut.
3-serien står på en bilhenger og er midt mellom to testrunder. All kamuflasjen viser hvor tidlig i designprosessen bilen er. Her vil ikke BMW at noe skal lekke ut, likevel er det mulig å tolke ganske mye ut av disse bildene.
Blir større
Vi ser blant annet at den etter alt å dømme blir større enn dagens modell. Dermed følger BMW en fast tradisjon i bransjen - og følger opp siste modellskifter på både Mercedes C-klasse og Audi A4. De har vokst betydelig og det må også 3-serien gjøre for å holde tritt.
Likevel holder BMW på svært korte overheng både foran og bak. Og i profil ser vi at dette nok blir en klar videreføring av dagens 3-serie-design - uten noen store nye sprell.
Mykere design
Trenden hos BMW om dagen går i retning mykere og mer harmoniske design. Dette skjer etter en periode med ganske dramatiske virkemidler, med mange kurver og vinkler. Med det oppnådde BMW å fornye formspråket sitt, nå tar de et skritt til siden og nøyer seg med å finpusse.
Les testen av dagens 3-serie - klikk her:
Fronten følger opp det vi ser på blant andre nye 5-serie GT. Litt mer oppreist grill, lykter som blir trukket mer bakover - samtidig som grillen blir bredere.
Hel familie
Lenger akselavstand sikrer også bedre plass inne i coupèen. 3-serien nærmer seg nå sterkt samme størrelse som 5-serie fra to generasjoner tilbake.
Brukt 5-serie kan du lese mer om her:
Neste 3-serie blir i likhet med dagens en hel familie av modeller. Det kommer sedan, coupe, stasjonsvogn og cabriolet. Dagens cabriolet er 3-seriens mest suksessrike noensinne. Derfor kommer BMW helt sikkert til å holde på løsningen med ståltak.
Hybridutgave
Både coupe og cabriolet får litt annerledes front enn de andre utgavene, blant annet er lyktene både foran og bak forskjellige fra de andre 3-seriene.
Bilene kommer med siste nytt av BMWs Efficient Dynamics-motorteknologi. Det vil også bli en hybridversjon med en rekke spareløsninger for å få ned forbruk og utslipp maksimalt.
Det smaker og det koster: Les testen av 3-serie cabriolet her: