annonse
Laster inn forumet...
Laster biltester...

Range Rover Sport: Bilen som tok oss med storm – og som var noe av det absolutt hotteste du kunne eie 2005. Men det gikk fort over – en del oppdateringer til tross har det vært mistenkelig stille rundt bilen ... Kanskje kom den litt i skyggen av den tøffe og mindre Evoque?

Uansett – nå er en versjon på vei. Bilen debuterer trolig i høst og blir tilgjengelig som 2014-modell fra neste år.

Del med Facebook-vennene dine

Lure-Volvo

Noen i range Rover har tydeligvis hatt det moro på jobben. De har nemlig gjort sitt ytterste for å få dette til å ligne en Volvo, med påmalt Volvo-grill. Og det kantete karosseriet minner jo også ikke så rent lite om hvordan Volvoene så ut for noen år siden.

Den er godt innpakket, men vi ser allikevel hvordan linjene vil bli. Legg merke til lurekamuflasjen på den bakre sidestolpen som skal skjule knekken på bakruta. (Foto: Scoopy)

Brukt Range Rover Sport: Nå har denne blitt billig

Vekt og utslipp er viktig på biler som dette og det forventes at bilen vil bygge på en modifisert plattform fra Jaguar XJ, noe som bør være godt nytt med tanke på komfort og kjøreegenskaper.

Over 500 gamp ...

Utstrakt bruk av aluminium og komposittmaterialer skal også holde vekten nede. Motoriseringen forventes å bli omtrent som dagens, men oppgradert for mindre utslipp. Ryktene sier en 5-liters V8 på 375 hk og en kompressormatet versjon på samme motor på 510 hk, hvilket bør sørge for høy morofaktor.

Her hjemme vil trolig V6 diesel være den som kommer til å selge mest. Etter hvert kommer den kanskje med en kompressormatet V6-bensinmotor i tillegg. Den kan også bli interessant.

Enda mer eksklusiv innvendig

Interiøret skal være betydelig mer eksklusivt enn i dagens modell.

Man skal kunne velge mellom forskjellige "temapakker" så enten du har sansen for karbon eller eksklusivt treverk, har Range Rover det du trenger..

Mye tyder på at nye Range Rover Sport bil få baklamper ala Range Rover Evoqe (Foto: Scoopy)

Les mer om de forskjellige Ranger Rover generasjonene her:

Ikke så klumpete

Eksteriørt vil den naturlig nok ha mye til felles med en vanlig Range Rover, men være lavere og også med designelementer fra Range Rover Evoqe med blant annet de smale, tøffe frontlyktene som gir både særpreg og et litt sint uttrykk.

Dessuten skal den være mer harmonisk og mindre "klumpete" i linjene enn dagens modell.

Les vår test av Range Rover Evoqe her: