Brooms bruktbil-runde:

Luksusbil til 200 000,-

Visst er det mulig. En av dem har til og med hjørnesofa, bar og TV!

Del med andre:
Twitter Epost Del Facebook
 

Hva er egentlig en luksusbil? Svaret kommer nok litt an på hvem du spør – vil jeg tro.

For noen er en status-SUV luksu bil, masse utstyr, stor motor og suveren framkommelighet. For andre vil kanskje svaret være en Italiensk fullbolds sportsbil. Ikke fordi at den er så luksuriøs, men for at det er luksus å eie noe slikt. Mens andre tenker at hjørnesofa, bar og TV hører hjemme i en luksusbil.

Uansett – på denne bruktbilrunden har vi funnet nettopp disse bilene - og det beste av alt: Ingen av dem koster over 200 000,-!



2000 Mercedes ML 270 CDI. Kr. 189 500

For å se hele annonsen, klikk her:


Skru tiden ti år tilbake – og dette var noe av det tøffeste du kunne eie (ved siden av BMW X5) og det er fortsatt ikke så rent lite status over denne Mercedes SUV-en. Eller W163 (Produsert mellom 1997-2005) som den heter på Mercedes-språket.

Denne har blant annet det ganske sjeldne panorama-soltaket og er ellers godt ”loadet” med utstyr. Skinn, nøttetre, AMG-felger og 5-trinns automatkasse for å nevne noe. Det er også verd å nevne at ML var den første luksus-SUV-en som kom standard med ESP (antiskrens-system)

Motoren er en 5-sylindret turbodiesel på 163 hk. På biler som har gått langt, er det ikke uvanlig med slitt turbo. Både topplokk og dyser kan også ha behov for ettersyn da.

Ellers er både bremser og forstilling en kjent Mercedes-svakhet som det er lurt å sjekke litt nøyere.

Visste du forresten av pave Benedikt XVI valgte å beholde sin ML-pave-bil fra 2002, framfor å ”ta ut” en ny VW Touareg?

Dette sier vår bruktbil-guide om ML:



1985 Ferrari Mondial cabriolet. Kr. 188 000

For å se hele annonsen, klikk her:


Visste du at denne Ferrarien er en av selskapest mest produserte biler? Over 6800 eksemplarer så dagens lys mellom 1980 og 1993. I forhold til sin forgjenger ((208 / 308 GT) som var designet av Bertone, så har Mondial-design fra Pininfarina.

Mondial var også den første Ferrarien med en ”hjelperamme” bak, slik hele motor, gir og bakstilling ganske enkelt kan demonteres for ettersyn etc.

Bilen har faktisk fire (ganske) ok sitteplasser, men i cabriolet-utgaven – som kom i 1983 - er baksetene mindre enn i coupeen. Motoren er en 3-liter V8 på 240 hk, og gir den lette bilen god ytelser.

Sjekk nøye at det ikke er ulyder i motoren – dette er ømfintlige saker, deler og reparasjoner kan fort bli dyrt. God service-historikk er veldig viktig.

Les også: Ferraris nye drømmebil



1990 Lincoln Town Car Limo. Kr. 170 000

For å se hele annonsen, klikk her:

Her har du faktisk en bil du kan tjene penger på. Kjøp deg en sjåførlue og lei deg og bilen ut til bryllupskjøring, skoleball, utdrikkingslag og andre festligheter. Så har du alle muligheter for å få et bilhold som går i pluss – hvilket er ganske uvanlig.

Lincoln er solide biler. Her er det god, gammeldags oppskrift. Vakkert murrende V8 foran, automatkasse, separat ramme og laaaaang mellomaksel. Den er også kurant å skru på, deletilgangen er god og bestiller du over nettet fra USA, er prisene absolutt til å leve med.

Bremser og forstilling bør få en litt nøyere sjekk før kjøp. Spesielle interiørdetaljer og listverk kan være vrient å få tak i.

Sjekk også nøye at alle elektriske funksjoner virker som det skal. I slike biler har det ofte vært mange hobby-elektrikere på ferde, for å koble, stereo, TV og lamper og lys av alle slag i årenes løp.

Jeg bare lurer på noe helt til slutt. Får man kjøpt så lange ferdiggarasjer at man får plass til denne, eller må man snekre selv?

Se alle bildene fra Brooms amcar-treff


Hvilken av disse tre bilene ville du valgt? Skriv inn i kommentarfeltet under:


reklame
 
Disqus sitt kommentarsystem.
 
 
Slik avslører de en stor bilnyhet
Porsche Cayenne: Hva gjør brukt drømme-SUV med lommeboken?
Trodde de fylte bensin – fikk noe helt annet på tanken
Tesla Model S: Se - nå skal den bli cabriolet!

reklame