Litt sent ute med gavene? Her får du et godt og varmende tips!
Litt sent ute med gavene? Her får du et godt og varmende tips! Foto: TV 2

Dette er Norges mest populære ”i siste liten"-gave

Hint: Smaker, varmer og varer hele året. Gjetter du hva det er?

Del med andre:
Twitter Epost Del Facebook
 

Er du i samme båt som mange andre – litt sent ute med noen av julegavene?

Her skal du få et brennhett tips!

Det er selvfølgelig ikke så lett å gjette hva en innpakket firkantet gave inneholder. Men det er i alle fall en gave som jeg selv bruker nesten hver eneste dag, ønsker meg hvert år og blir oppriktig glad for å få.

Det er som regel en av ungene mine som kjøper denne til meg – og de vet at jeg blir kjempeglad for den! Vi snakker selvfølgelig om Statoilkoppen.

LES OGSÅ: Disse julegavene er helt gratis

Veldig mange nordmenn er glad i kaffe, samtidig som det ofte tilbakelegges et stort antall kilometer på norske landeveier.

Liker man ikke kaffe, finnes andre varme drikker å velge imellom også.

Har man allerede koppen – må likevel lokket fornyes hvert år.

37.000 kopper på fire dager

I fjor solgte Statoil 37.000 kopper i løpet av de fire siste dagene før jul. Bare på julaften selges ofte mellom fire- og fem tusen kopper!

– Statoilkoppen er nok Norges mest populære "siste liten-gave". Dagene før jul er våre aller beste i løpet av året, forteller Johan Kraft-Johanssen.

Statoilkoppen feirer tiårsjubileum i 2013. Salget har passert fem millioner kopper i det norske markedet. Statoilkoppen feirer tiårsjubileum i 2013. Salget har passert fem millioner kopper i det norske markedet. Foto: Statoil / Johnny Syversen

LES OGSÅ: Julegave: Min aller første Camaro

19 millioner fyllinger

Norge har lenge vært i verdenstoppen når det gjelder kaffedrikking. Siden koppen ble lansert under konseptet Frokostklubben for ti år siden, har Statoilkoppen solgt i over 5 millioner eksemplarer.

– Med dagens 500 000 kopper i bruk fyller Statoil-kundene 19,1 millioner kopper i året, 150 kopper per dag per. stasjon, sier Kraft-Johanssen – ikke uten stolthet i stemmen ...

Først bensin – så kaffe

– En stor undersøkelse fra 2012 viser at stoppårsak nummer to ved våre stasjoner nettopp er å fylle kaffekoppen. Øverst ligger fylling av drivstoff.

– Kundene våre er opptatt av å kose seg med en kopp kaffe når de tar en pause. At kaffen i tillegg oppleves som gratis, tror jeg gir folk et ekstra insentiv for å stoppe, avslutter Kraft-Johanssen.

LES OGSÅ: Når du åpner dørene får du en overraskelse




reklame
 

Kommentarer er fjernet etter kl. 00.00 og blir åpnet igjen kl. 06.00.

 
 
Dette bør du ikke betale mye for
Dette er den beste elbilen i kulda
Nettmøte: Spør Benny om bil i dag
Disse skiltene kan snart bli historie
VW Caddy: Dette er en av Norges aller mest solgte biler
Bilen min Chevrolet El Camino: Denne var for pen for norske myndigheter
Er dette en potensiell tapsbombe?
Egentlig en gammel kjenning

reklame