annonse
Laster inn forumet...
Laster biltester...

Kanadiske Conquest driver egentlig med pansrede biler og henvender seg til en høyst begrenset målgruppe.

Nå blir målgruppen kanskje litt større – for her firmaets første ikke-pansrede bil. Conquest Evade er navnet, og med denne skal naboene virkelig slite med å slå deg på machofaktor i innkjørselen.

Ny standard

Bilen er bygget på Fords mega-pickup F-550. Deretter har designere og karosseribyggere hos Conquest gått lettere amok med linjer som ser ut som de er hentet rett fra en action-tegneserie.

"En ny standard blant håndbygde luksus-SUVer", er hvordan de selv beskriver den. Sluttresultatet skiller seg i alle fall ut fra det aller meste annet som ruller rundt på fire hjul.

LES OGSÅ: Nå er dette bilmerket konkurs

Limousine-innredning

Røff utenpå - luksuriøs inni. Det er Evade kjapt oppsummert. Dette bildet er fra den pansrede utgaven, men det er ikke ventet store endringer i forhold til den.

Under det macho ytret, skjuler det seg en bil fullstappet av luksus. Foran er det plass til to – bak er det full limousine-innredning med fire seter vendt mot hverandre. Her er det også klappbord, flatskjerm-TV-er og seter som kan reguleres i alle mulige retninger.

Conquest skal også ha lagt mye jobb (og materialer) i støydempingen, slik at de fire der bak skal kunne reise i den ytterste komfort.

Brukt limousine? Se hva vi fant på harryhandel!

Fire millioner ...

Og forresten: De to søkelampene på taket styres innenfra med en joystick, når man eventuelt skulle ha behov for det ...

Ikke overraskende er dette relativt kostbar moro. Du må regne med å bla opp i overkant av fire millioner kroner for å få din egen Conquest Evade – og det er før avgifter. Noe sier oss at vi neppe ser en av disse på norske skilter med det første ...

LE OGSÅ: Kommer Lamborghini med årets tøffeste SUV?

Conquest driver vanligvis med pansrede kjøretøyer, men her gjør de et unntak. Dette er nye Evade.

LES OGSÅ: – Hvordan kan den ene koste 300.000 mer enn den andre?