BMW 4-serie: Denne kan bli starten på noe nytt

Coupeen får ikke det navnet en skulle tro ...

Vi gleder oss stort til å se hvordan coupeen basert på nye 3 serien blir seende ut. Ryktene vil ha det til at den blir litt større enn vanlig, og blir starten på en helt ny serie, nemlig 4 serien. (Foto: Scoopy)
Vi gleder oss stort til å se hvordan coupeen basert på nye 3 serien blir seende ut. Ryktene vil ha det til at den blir litt større enn vanlig, og blir starten på en helt ny serie, nemlig 4 serien. (Foto: Scoopy)

BMW har allerede lansert 3-serien i Norge – som sedan. Til høsten kommer stasjonsvogna. Og det er ventet at det også blir en 3-serie GT-versjon.

Det som er avbildet her, skulle da også ligne mistenkelig på en 3-serie coupe. Men, fullt så enkelt blir det ikke.

Del med dine Facebook-venner

BMW har nemlig tenkt å gi coupeen en egen identitet, om vi skal tro ganske så standhaftige rykter, og får i stedet en helt ny betegnelse. Nemlig 4-serie. Både coupeen og GT-en er kandidater for den nye modellbetegnelsen.

LES OGSÅ: Her er BMWs nye storselger

BMW 4-serie Coupe. (Foto: Scoopy)
BMW 4-serie Coupe. (Foto: Scoopy)

I strupen på Audi

Tanken er å lage en litt større coupe, som føyer seg inn i modellutvalget "under" 6-serie coupeen. Og dessuten er det planer om å lage en fire dørs coupe av denne – også det i tråd med hva som alt er gjort med 6-serien.

Denne blir altså en konkurrent til Audi A5/A5 Sportback (5 dørs) og Mercedes C-klasse coupe og den kommende firedørscoupeen basert på C-klassen.

LES OGSÅ: Mercedes gjør det igjen – skaper en ny nisje

To coupeer?

BMW har også lande tradisjoner for cabrioleter, og det blir garantert en åpen versjon av denne modellen også.

Hvis ryktene om at en 4-serie coupe stemmer, er naturligvis også spørsmålet om det også blir en "vanlig" 3-serie coupe i tillegg. Eller om en litt stor 4-serie vil erstatte denne.

Uansett kan vi trygt slå fast at modellutvalget til BMW begynner å bli svært omfattende ...

BMW 4-serie coupe. (Foto: Scoopy)
BMW 4-serie coupe. (Foto: Scoopy)

LES OGSÅ: Hvorfor er BMW-eiere så lojale?