Bli medlem i TV 2 Sporty – vinn proff pulsklokke

Det er fullt mulig å trene litt selv om du er bortreist på ferie. På den måten beholder du formen, eller kanskje komme i enda bedre form i løpet av ferieukene.

Anne Marte Sneve, TV 2 Sportys treningsekspert, gir deg her forslag til ulike treningsøkter enten du skal på hytta, storbyferie eller Syden.

LES OGSÅ: Første treningsapp på norsk ute nå

Treningsøkt på sydenturen
40 minutters morgenøkt før solen steker som verst (f.eks. i Syden eller på hytta):

* Joggetur på 25 minutter. Legg inn fem spurter på slutten.

* Styrkedel:

– Push ups

– Opptrekk

– Planken

– Sideplanke

– Utfall med bakre bein på en stol (i denne videoen viser Anne Marte hvordan dette gjøres med vektstang)

Forslag til en økt hvis du har tilgang på basseng:
* Start treningsøkten med å svømme i 30 minutter.

* Avslutt med styrketrening langs bassengkanten:
– Hev deg opp og ned fra kanten

– Lene deg med ryggen mot kanten – hev bein opp og ned.

– Dann 90 grader med hendene under vann, og la armene jobbe mot vannmotstanden frem og tilbake i 30 sekunder.

Forslag til økt der du har treningsstudio tilgjengelig
* Løpe på mølla 20 minutter, avslutte med 5 x 1 minutt i raskt tempo, 1/2 minutt pause mellom hvert drag.

* Styrkedel:
– Gående utfall med manualer i hendene, 5 skritt hver vei

– Benkpress

– Nedtrekk

– Skulderpress

– Planken

Hvis du er i en storby:
Gå med joggesko på sightseeing og unngå å bruke kollektivtransport. Dette er trening i seg selv.

Avslutt kvelden med noen push ups og planken på hotellrommet, så har hele kroppen fått jobbet. Beina får nok trening gjennom dagen.

På jakt etter treningsutstyr? Sjekk tilbudene i Sportybutikken!