Glemt passord? Logg inn med Facebook
Sportyklubben
KAN GJØRES OVERALT: Pakker du løpesko kan du enkelt få til en treningsøkt mens du er på ferie.
KAN GJØRES OVERALT: Pakker du løpesko kan du enkelt få til en treningsøkt mens du er på ferie. Foto: Illustrasjonsbilde / Colourbox/

Her er treningsøktene du kan gjøre på ferie

TV 2 Sportys treningsekspert viser deg fire enkle økter.

Del med andre:
Twitter Epost Del Facebook
 

Bli medlem i TV 2 Sporty – vinn proff pulsklokke

Det er fullt mulig å trene litt selv om du er bortreist på ferie. På den måten beholder du formen, eller kanskje komme i enda bedre form i løpet av ferieukene.

Anne Marte Sneve, TV 2 Sportys treningsekspert, gir deg her forslag til ulike treningsøkter enten du skal på hytta, storbyferie eller Syden.

LES OGSÅ: Første treningsapp på norsk ute nå

GIR RÅD OM TRENING: Anne Marte Sneve er TV 2 Sportys treningsekspert og personlig trener.GIR RÅD OM TRENING: Anne Marte Sneve er TV 2 Sportys treningsekspert og personlig trener. Foto: Privat/

Treningsøkt på sydenturen
40 minutters morgenøkt før solen steker som verst (f.eks. i Syden eller på hytta):

* Joggetur på 25 minutter. Legg inn fem spurter på slutten.

* Styrkedel:

– Push ups

– Opptrekk

– Planken

– Sideplanke

– Utfall med bakre bein på en stol (i denne videoen viser Anne Marte hvordan dette gjøres med vektstang)

Forslag til en økt hvis du har tilgang på basseng:
* Start treningsøkten med å svømme i 30 minutter.

* Avslutt med styrketrening langs bassengkanten:
– Hev deg opp og ned fra kanten

– Lene deg med ryggen mot kanten – hev bein opp og ned.

– Dann 90 grader med hendene under vann, og la armene jobbe mot vannmotstanden frem og tilbake i 30 sekunder.

I BASSENGET: Start treningsøkten med 30 minutters svømming før du avslutter med litt styrketrening ved bassengkanten.I BASSENGET: Start treningsøkten med 30 minutters svømming før du avslutter med litt styrketrening ved bassengkanten. Foto: Illustrasjonsbilde / Colourbox/

Forslag til økt der du har treningsstudio tilgjengelig
* Løpe på mølla 20 minutter, avslutte med 5 x 1 minutt i raskt tempo, 1/2 minutt pause mellom hvert drag.

* Styrkedel:
– Gående utfall med manualer i hendene, 5 skritt hver vei

– Benkpress

– Nedtrekk

– Skulderpress

– Planken

Hvis du er i en storby:
Gå med joggesko på sightseeing og unngå å bruke kollektivtransport. Dette er trening i seg selv.

Avslutt kvelden med noen push ups og planken på hotellrommet, så har hele kroppen fått jobbet. Beina får nok trening gjennom dagen.

SIGHTSEEING: Dropp sandaler til fordel for joggesko når du skal oppelve severdigheter på storbyferie. Å gå i stedet for å bruke kollektivtransport gir god trening!SIGHTSEEING: Dropp sandaler til fordel for joggesko når du skal oppelve severdigheter på storbyferie. Å gå i stedet for å bruke kollektivtransport gir god trening! Foto: Illustrasjonsbilde / Colourbox/

På jakt etter treningsutstyr? Sjekk tilbudene i Sportybutikken!

 
Disqus sitt kommentarsystem.
reklame