Glemt passord? Logg inn med Facebook
Sportyklubben

Første treningsapp på norsk ute nå

TV 2 Sporty-appen gjør gåturer, jogging og sykling enda morsommere.

Del med andre:
Twitter Epost Del Facebook
 

NØYAKTIG: Kartet forteller hvor treningsturen har gått.NØYAKTIG: Kartet forteller hvor treningsturen har gått. Foto: TV 2/

TV 2 Sporty lanserer den første norske treningsappen på markedet hvor du har treningskalender og norsk sekundering underveis i økta.

Har du iPhone kan du laste ned og bruke appen helt gratis nå.

Om noen uker kommer den i Android-utgave.

LES OGSÅ: Lavkarbo øker risikoen for slag

Du dokumenterer treningsturene med kart, tid, hastighet, distanse og forbrente kalorier.

– Det fine med appen er at du får umiddelbar tilbakemelding på treningen. Du blir kjent med din egen kropp og fart, som er viktig når du trener til en konkurranse, sier Sportys sykkelekspert Atle Kvålsvoll.

– Appen legger kilometertid, høydemeter, snittfart og distanse rett inn i treningsdagboken din. Da har du full oversikt, og det er veldig enkelt å måle utviklingen og styre intensiteten på treningen.

– Med alle data tilgjengelig i treningsdagboken er det enkelt å gå tilbake i tid. Du finner ut hvor du bommet da du hadde en dårlig opplevelse, eller hva du gjorde riktig da du traff med formtoppen, sier Atle Kvålsvoll.

Er du av den avanserte typen kan du koble til pulsbelte også.

ER DU SPREK? Test din kondis her!

Enkel og oversiktlig
TV 2 Sporty-appen er enkel og intuitiv å bruke. Du velger sport og trykker start, så er det bare å starte treningen.

(Bilde av detaljer)

TEMPO: Du har oversikt på tid og hastighet for hver kilometer.TEMPO: Du har oversikt på tid og hastighet for hver kilometer. Foto: TV 2/

Norsk sekundering
Om du trener med musikk kan du velge å få tilbakemeldinger på øret underveis. Da blir du oppdatert på distanse og tempo på norsk og har hele tiden oversikt over hvor langt du har gått, løpt eller syklet, og hvilket tempo du holder uten å se på mobilskjermen.

Når turen er over er alle data lett tilgjengelige.

LES OGSÅ: Her er Dag Ottos sykkelferiefavoritter

Om du liker å konkurrere med deg selv kan du se hvilke tider du har for hver kilometer. På den grafiske oversikten kan du sjekke toppfart, løypeprofil og ruten på kartet.

LES OGSÅ: Lite søvn gir deg mer lyst på junk

Du kan selvsagt dele treningsturen med venner på Facebook.

Du bruker samme brukernavn og passord som i din Sporty-treningsdagbok – gjennomførte treningsøkter synkroniseres automatisk. Alle øktene er lett tilgjengelige i kalenderen, slik at du har oversikt over hvor mye og hva du har trent.

LES OGSÅ: – Kroppen vår er ikke skapt for asfalt

OVERSIKT: I kalenderen kan du enkelt klikke opp øktene dine.OVERSIKT: I kalenderen kan du enkelt klikke opp øktene dine. Foto: TV 2/

Egen profil på nett

Som app-bruker vil du også få en personlig side på tv2sporty.no, der du får enda mer statistikk og detaljer om treningsøktene. Her kan du finne venner og dele det du gjør med dem. Alt er gratis.

LES OGSÅ: Så lenge kan du trene i sola

Det er bare å gå til tv2sporty.no og logge inn med e-posten og passordet du har oppgitt i appen.

App tilpasset trim i bedriften

Er du med i TV 2 Sporty Bedrift går all treningen du registrerer med appen rett inn i konkurransen.

TV 2 Sporty Bedrift er et eget tilbud for trim og trening i bedrifter. Her er bedriftene delt inn i lag som konkurrer uhøytidelig mot hverandre.

LES OGSÅ: – Turritt gir deg ekstra treningsmotivasjon

All trimaktivitet teller, målet er å oppnå 1000 poeng i måneden. Et handikapsystem gjør at utrente kan bidra like mye for laget sitt som en supermosjonist.

Tjenesten er utviklet i samarbeid med TC Trening, der kjente idrettspersonligheter som Atle Kvålsvoll, Oddvar Brå og Mads Kaggestad sørger for engasjement i bedriftene – med siktemål om at alle skal være med.

 
Disqus sitt kommentarsystem.

BMI-kalkulator

Body Mass Index (BMI) er en formel som viser balansen mellom høyde og vekt.

Verdien for vekt mangler eller er ikke i riktig format.
Verdien for høyde mangler eller er ikke i riktig format.

Din BMI er kalkulert til ...


BMI på under 18,5
Undervektig
BMI på mellom 18,5 og 24,9
Normal kroppsvekt
BMI på mellom 25 og 29,9
Overvektig
BMI på mellom 30 og 34,9
Fedme
BMI på mellom 35 og 39,9
Fedme, klasse II
BMI på 40 og over
Fedme, klasse III
(ekstrem fedme)
reklame