Skistjernen Therese Johaug (23) er blant Norges største sportsprofiler. Det gjør henne attraktiv også utenfor skisporet.

I vår prydet Johaug vårutgaven av Eger Magasinet, iført klær fra kjente designere som Stella McCartney og Tommy Hilfiger.

– Jeg synes det er moro å kople av med noe annet enn langrenn, sa Johaug den gang.

Les også: Se Johaugs sexy fotoshoot

Årlig håver jenta fra Dalsbygda inn flere millioner i kraft av sine mange sponsoravtaler, deriblant gjennom å stille opp for det østerrikske flyselskapet mapjet. Også store merker som Swix, Oakley og Colgate er Johaug-sponsorer.

Overfør Østlendingen avslører Johaug at antall forespørsler ikke akkurat har dabbet av den siste tiden.

– Det er jo mange som henvender seg om diverse oppdrag. Men min manager, og teamet rundt meg, skjermer meg godt. Så jeg får konsentrert meg om det jeg kan, gå på ski, sier Johaug til avisen.

Selv er hun mest opptatt av å ta nye steg i skisporet denne sesongen.

– Jeg er sterkere og mer eksplosiv enn noen gang. Alle tester viser det. Og som en sterkere løper, blir en også råere, og jeg får mer tro på at jeg kan hamle opp med de aller beste i spurter, sier Johaug til avisen.