Zlatan Ibrahimovic blåser liv i en 15 år gammel ordkrig i ny reklamefilm.

– Det John Carew gjør med en fotball, gjør jeg med en appelsin, sa Ibrahimovic i 2002 – ord som er blitt verdenskjente.

De falt etter at Carew hadde uttalt at han ikke så poenget med de tekniske finurlighetene den to år yngre svensken drev med som 20-åring.

Mye vann har rent under broen siden den gang, men i en ny reklamekampanje for Zlatans kleskolleksjon A-Z tar han det frem igjen.

Komikeren Dex er hyret inn som superstjernens «PR-agent», og mener Zlatan må tone ned sitt selvsikre ytre noe.

– Det Zlatan kan gjøre med en fotball, kan John Carew gjøre med en fotball, sier Ibrahimovic, før han får råd om at det blir for snilt og må moderere seg igjen.

Hva svensken så sier kan du se i videovinduet øverst.

Ordkrigen i mediene har dukket opp med ujevne mellomrom. Carew fulgte naturligvis opp med å trikse med en appelsin, da han ble utfordret av svenske medier i 2005.

Før treningskampen mellom Vålerenga og Barcelona i 2010 gjorde Zlatan spøkefullt en ny vri på uttalesen:

– Det Carew kan gjøre med en mandarin, kan jeg gjøre med en «ping-pong-ball», sa han da.

Senere har de to begravd stridsøksen.

– Som fotballspiller er Zlatan som den beste vin. Dyr, men blir bare bedre og bedre med tiden, har Carew uttalt.

Komikeren Dex er kjent fra Dexpedition på MTV, og har også vært standup-komiker på Latter i Oslo.

– Zlatan er kjent for å gå mot strømmen, gjøre det uventede og score mål. Når A-Z bringer Dex inn som agent i teamet er det å gå mot strømmen og gjøre det uventede, men om Dex treffer mål gjenstår det å se, sier Jens Bonesmo, CEO i A-Z.

Zlatan Ibrahimovic promoterer klesmerket sitt.FOTO: A-Z.
Zlatan Ibrahimovic promoterer klesmerket sitt.FOTO: A-Z.