Denne uken har det handlet om poteter i NBA. En rekke NBA-stjerner har nemlig mottatt poteter i posten, og postet bilder på Twitter av de mystiske forsendelsene.

Det hele begynte da Dirk Nowitzki la ut et bilde av en potet på Twitter, og skrev: «Hvem enn som sendte meg denne POTETEN!!!! Setter pris på det….»

Nå viser det seg at det er firmaet «Potato Parcel» som står bak de mystiske forsendelsene. Det er et firma som sender ut poteter med personlige meldinger til folk (!), og som har gjennomført et svært vellykket PR-stunt.

– Jeg er fan av NBA. Det er mye som skjer med skader, Dirk scoret 30 000 poeng – jeg ville bare gratulere ham – og snart er det duket for playoffs. Jeg ville bare sende poteter til spillerne. Vi sendte ikke bare til Dirk. Vi sendte til en del spillere, og han var den første til å poste det, forteller eier Riad Bekhit til USA Today.

Det ble sendt ut mange poteter.

– Vi sendte ut til neste alle startfemmerne til hvert lag. Omkring 150 poteter, forteller han.

Bekhit og partneren Alex Craig var i fjor med på TV-programmet Shark Tank på ABC. Der prøvde de, utkledd som poteter, å overbevise investorer om å investere i selskapet dere.

– Idioti på pinne, sa Mark Cuban om ideen. Han eier Dallas Mavericks, laget som Dirk Nowitzki spiller på.

Derfor var det ironisk for Bekhit det var Nowitzki som svarte først. Potato Parcel-sjefen er strålende fornøyd med å ha fått masse oppmerksomhet for stuntet sitt.

– Det er veldig kult. Å se det i offentligheten med disse spillerne, det er det som er så vakkert med den digitale tidsalderen. Å komme i kontakt med folk som var umulig å nå er veldig kult, sier han.