Andre omgang av finalen i UEFA EURO 2012, inkludert premieseremonien, ble nemlig sett av 1.272.000 på TV 2. Kampen som helhet hadde et snitt på 1.181.000 seere og en markedsandel på 63 prosent.

Dette er sterkere tall enn finalen i UEFA EURO 2008, da 1.174.000 seere fikk med seg finalen mellom Tyskland og Spania på TV 2. Finalen hadde den gang en markedsandel på 62,8 prosent.

- Sterke og gledelige tall, som bekrefter inntrykket av et godt mesterskap, som utvilsomt har falt i smak hos publikum. Finalen ble et flott punktum på et attraktivt og offensivt mesterskap, som har vist seg å engasjere svært bredt, og det var veldig moro med slike tall som kronen på verket etter tre uker med intensiv jobbing, sier sportsredaktør i TV 2, Vegard Jansen Hagen.

De sterke finaletallene var også medvirkende til at TV 2 på søndag hadde sin sterkeste dag for året med en markedsandel på 38,2 prosent.

Snittet for TV 2s elleve kamper fra UEFA EURO 2012 er på 625.000 seere og en markedsandel på 43,4 prosent.