Langsom TV-suksess gir kjappe penger

Mens Hurtigruten snegler seg opp norskekysten kan aksjonærene Trygve Hegnar og Petter Stordalen le hele veien til Kirkenes.

ATTRAKTIVT TV: Hurtigruta sendingen har gitt NRK2 en markedsandel på hele 35 prosent i helgen. Dermed ble kanalen den klart største i det norske TV markedet. NRK1, som var nest størst, fikk en markedsandel på 18 prosent. (Foto: Scanpix / )
ATTRAKTIVT TV: Hurtigruta sendingen har gitt NRK2 en markedsandel på hele 35 prosent i helgen. Dermed ble kanalen den klart største i det norske TV markedet. NRK1, som var nest størst, fikk en markedsandel på 18 prosent. (Foto: Scanpix / )

Forrige torsdag startet NRKs dokumentar «Hurtigruten - minutt for minutt» som følger hurtigruteskipet «Nord-Norge» sin ferd mot Kirkenes. Serien har blitt en enorm snakkis og et kultfenomen. Seilasen i sin helhet tar over fem og halvt døgn. I løpet av helgen har 2,5 millioner nordmenn vært innom direktesendingen på NRK2, melder nrk.no. Dette har

Mer innhold fra TV 2