El-giganten lover deg billigste pris — men er ikke alltid billigst

TV 2 hjelper deg (TV 2): El-kjeden Power skryter av sin prisrobot. Men vår store pristest viser flere svakheter.

Med digitale prisskilt i butikkene og en prisrobot som våpen, lover Power at du aldri vil betale for mye igjen. Foto: Hege Høpfner, TV 2 hjelper deg
Med digitale prisskilt i butikkene og en prisrobot som våpen, lover Power at du aldri vil betale for mye igjen. Foto: Hege Høpfner, TV 2 hjelper deg

«Det er ikke din oppgave å finne den laveste prisen, det er vår oppgave å gi deg den» lyder reklamekampanjen til elektrokjeden Power. De skiftet navn fra Expert i mai tidligere i år.Med en prisrobot som skanner og justerer prisene mot konkurrentene flere ganger daglig, skal Power gi kundene markedets beste pris, påstår de selv.- Med slike løfter tar Power på seg et stort ansvar, ettersom de indirekte påstår at de alltid er billigst, sier professor i markedsføring, Rag