Nå blir det slutt på kjempehøy reklamelyd

1. juni innføres en ny standard som skal gi en bedre lydopplevelse på alle norske TV-kanaler.

SUPERTILBUD: TV-tittere som sovner foran skjermen, har i årevis opplevd å bråvåkne når reklamen kommer på. Fra i sommer blir det slutt på nivåforskjeller i lyden mellom program og reklame. Foto: Lars Barth-Heyerdahl/TV 2
SUPERTILBUD: TV-tittere som sovner foran skjermen, har i årevis opplevd å bråvåkne når reklamen kommer på. Fra i sommer blir det slutt på nivåforskjeller i lyden mellom program og reklame. Foto: Lars Barth-Heyerdahl/TV 2

Mange har opplevd - og irritert seg over - at lyden på reklamen oppleves som mye høyere enn lyden på selve programmet. Det blir det nå slutt på.Den nye standarden vil sikre at lydstyrken for både TV-programmer, reklame og promo (TV-kanalenes reklame for egne programmer) ligger på samme nivå, opplyser Modern Times Group (MTG) i en pressemelding.MTG i Norge omfatter kanalene TV3, TV6, Viasat 4 og MTV med tilhørende play-kanaler, Viasat, Viaplay, P4-Gruppen, Monste

Mer innhold fra TV 2