Bli med inn – det er her magien skjer!

Når vanlig luksus bare ikke duger ... Se bildene:

Topputgaven til Range Rover, Autobiography i lang utgave, duger nok for de aller fleste. Men ikke alle. Hvis du er en av de som synes det blir for lite eksklusivt, kan du jo forsøke å få tak i en av Overfinch sine helt unike kreasjoner. 
Topputgaven til Range Rover, Autobiography i lang utgave, duger nok for de aller fleste. Men ikke alle. Hvis du er en av de som synes det blir for lite eksklusivt, kan du jo forsøke å få tak i en av Overfinch sine helt unike kreasjoner. 

Range Rover er synonymt med britisk luksus og overklasse. Den nye generasjonen er såpass rafinert at den like gjerne konkurrerer med de flotteste direktørbilene, som SUV-er som Porsche Cayenne og BMW X5.

Velger du den lange modellen, i Autobiography-utgave, får du mer enn de fleste kan drømme om.

Men hva gjør du når selv ikke dette tilfredsstiller dine krav til luksus?

Jo, da tar du kontakt med et firma i London som heter Overfinch.

De vet nemlig råd ...

Historie

Dette er en av de eldste og mest respekterte Range Rover-ombyggerne du kan finne. De har tuklet med RR-ene i lang tid, og er naturligvis mer enn villig til å finne på noen sprell med dagens toppmodell, også.

Her snakker vi egentlig ganske diskret forvandlinger på utsiden – mens innsiden får et betydelig løft, og noen detaljer som virkelig viser hvilket nivå det er snakk om.

På utsiden er det gjort relativt diskret endringer – som nye luftinntak, en diskret stylingpakke – og 22 ' felger.
På utsiden er det gjort relativt diskret endringer – som nye luftinntak, en diskret stylingpakke – og 22 " felger.

Blir dette for mye luksus? Sjekk ut denne!

Inspirert av verdensmetropol

Det er ikke bare slik at en har lesset på med utstyr. Det er en rød tråd, som plukkes opp helt ned i de minste detaljene.

Overfinch har nemlig latt seg inspirere av sin egen hjemby – London. For eksempel er byens skyline gjengitt i diverse detaljer både utvendig og innvendig Art Deco-stil.

Range Rover: 40 år med skikkelig luksus-terrengbil

Det er ganske vakkert! Vi snakker selvsagt om dekoren på midtkonsollen ...
Det er ganske vakkert! Vi snakker selvsagt om dekoren på midtkonsollen ...

5.500 biter

Overfinch opplyser at det tok 250 timer bare å lage skyline-motivene som er dandert rundt om på bilen, der Londons mest gjenkjennelige, arkitektoniske bygninger er med.

5.500 trebiter er dessuten dandert rundt om i bilen, for å gi den riktige looken.

Det er mye, og mykt, skinn også. Her er det nok kun de fineste dyrene som har fått lov å bli plukket ut. Men det er mange som har måttet bøte med livet her, for å si det sånn ...

Alle som har vært i London vil kjenne igjen disse bygningene – og den røde bussen, naturligvis ...
Alle som har vært i London vil kjenne igjen disse bygningene – og den røde bussen, naturligvis ...

Denne bilen har én viktig funksjon

Ny styling

Utover de kunstneriske bidragene, nye seter, ekstra flott skinn og treverk, har det ikke vært nødvendig med all verdens modifikasjoner innvendig. Bilen har tross alt et lass av utstyr alt fra fabrikken. Den ekstra lange utgaven byr også på særdeles god bakseteplass.

Overfinch syntes imidlertid bilen fortjente en helt ny, men diskret, stylingpakke også. Inkludert i denne er 22" felger.

Motoriseringen er det valgt å ikke gjøre noe med.

Plutselig ble den brukte luksusbilen 1,2 millioner dyrere

New York, New York

Om London-temaet ikke faller i smak, kan du velge å gå for samme konsept, men da med New York som tema, i stedet for London.

Begge disse to eksemplarene er helt unike. Og prisen, ja, den er jo slett ikke ueffen. Bare 2,5 millioner kroner!

De nye bilavgiftene vi får i 2017 tar ikke hensyn til den store motoren (hk-avgiften fjernes) og vekt blir også mindre viktig. Likevel vil nok den endelige prisen bli ganske stiv, om du ønsker å få den på norske skilter ...

Selv Range Rover-signaturen på bakluka er tatt bort, og erstattet med Overfinch. Såpass bør det jo være ...
Selv Range Rover-signaturen på bakluka er tatt bort, og erstattet med Overfinch. Såpass bør det jo være ...

Er dette verdens villeste luksusbil?