Nei de har ikke drukket på jobb – den skal være sånn!

Det er det èn god grunn til!

Når bilen ser slik ut, skulle man nesten tro at den var bygget i bakvendt-land. Men spoileren/vingen og den enorme splitteren foran skal faktisk være der! Denne bilen er nemlig bygget for et helt spesielt formål.
Når bilen ser slik ut, skulle man nesten tro at den var bygget i bakvendt-land. Men spoileren/vingen og den enorme splitteren foran skal faktisk være der! Denne bilen er nemlig bygget for et helt spesielt formål.

Du er tilgitt om det første du tenker på når du ser denne bilen, er at noen har gått fullstendig av hengslene og forsøkt å lage en brøytebil av en Nissan GT-R. Også om du videre tenker at noen må ha fått alt for mye voksenbrus underveis i prosessen, og endt opp med en slags Frankenstein-aktig kreasjon.

Men faktum er at ingen har vært på en snurr mens denne bilen ble bygget om. Det er meningen at den skal se akkurat sånn ut!

Og de mildt sagt enorme spoilerne, både foran og bak, er en funksjon.

Bilen skal nemlig kjøres raskest mulig. Opp en bakke. Ja, det er noen som spesialiserer seg på akkurat det!

"Fjellklatrer"

Snart vil vi få første indikasjon på om det faktisk er smart, eller om dette rett og slett bare er tull og tøys!

Det er Franco Scribante Racing som står bak. Og i starten av mai skal denne bilen få prøve seg i Jaguar Simole Hillclimb. En mer krevende variant av bakkeløpene vi kjenner her hjemme.

Vi kan ikke si så mye om hvordan det vil gå. Men vi kan garantere at den vil få mange lange blikk! For dette er heftige greier.

Les vår test av Nissan GT-R her

Denne gjengen er godt fornøyd med resultatet sitt. Ikke akkurat vakkert – men funksjonelt.
Denne gjengen er godt fornøyd med resultatet sitt. Ikke akkurat vakkert – men funksjonelt.

Vinge-bonanza

Det første man legger merke til er naturligvis aerodynamikk-pakken - og spoilerne. Den digre klumpen (vingen) foran inkluderer en splitter i karbon, som skal øke marktrykket på forstillingen.

Man tenker gjerne at en slik sak plasseres bak på bilen. Men ikke her. Bak er det nemlig en ENDA større vinge!

Ja, du leste og ser riktig. Vi har til gode å se en større vinge på noen bil.

Brage (14) kjøpte pappas gamle BMW – og vant pris

Likevekt må det jo være! Her er det vinger både i 'hue og ræva'.
Likevekt må det jo være! Her er det vinger både i "hue og ræva".

Masse krefter

Denne GT-Ren har i utgangspunktet 3,8-liters twin turbo-motor. Det holder til å gjøre dette til en av de sprekeste bilene på markedet. Men denne er også blitt tuklet med under panseret (hvis det er lov å si). Franco Scribante Racing har ikke gitt opplysninger om effekten. Men alt under 1.000 hk vil være for lite, i en slik bil!

Kort sagt: Denne bilen bør gå som en stukken gris oppover enhver bakke som kommer i dens vei. Og vi skulle gjerne likt å sett den i aksjon!

VIDEO: Broom tester Nissan GT-R på Rudskogen

GT-R

GT-R har en helt spesiell i hjertet til mange bilentusiaster. Den er en hardcore sportsbil, som byr på mye kjøreglede.

Hvis du har lyst å lage deg et prosjekt a la denne kreasjonen, får du starte med å få tak i en bil. På bruktmarkedet finnes det en hel del å velge mellom.

Av bilene som ligger tilgjengelig nå, starter prisene starter på rundt 700.000 kroner.

Stylingen er ikke til pynt, heldigvis, men har en høyest praktisk funksjon for en bil som har planer å gjøre det skarpt i hillclimbing.
Stylingen er ikke til pynt, heldigvis, men har en høyest praktisk funksjon for en bil som har planer å gjøre det skarpt i hillclimbing.

Slik importerer du drømme-veteranen

Arve og Gisle dro til Vegas og realiserte drømmebilene sine! Dette er heftige saker! Se video under: