Dette er annonsørinnhold fra Annonsør.

Dag Otto har syklet det berømte brosteinsrittet en rekke ganger i sin aktive karriere. De senere årene har han vært på plass som ekspert for TV 2. Det var han også i år.

Bli med Dag Otto og Škoda Kodiaq på Paris - Roubaix

I strålende solskinn syklet rytterne avgårde fra den franske byen Compiègne, omlag 80 km nord for Paris. Før målgang på den berømte velodromen i Roubaix, ventet 257 knallharde kilometer og 29 brosteinspartier.

Med Dag Otto Lauritzen bak rattet startet vi vår ferd mot målbyen Roubaix.

Bli med Dag Otto og Škoda Kodiaq på Paris - Roubaix

Bilen vi kjørte hadde en 2-liters dieselmotor på 190 hk, firehjulstrekk og sju seter. Med TV-teamet til TV 2, var vi totalt fire personer i bilen. Med en del medbrakt utstyr og bagasje, bidro justerbare bakseter for godt med arbeidsplass innvendig.

Bli med Dag Otto og Škoda Kodiaq på Paris - Roubaix

Klar for brosteinen

Et strengt regelverk for kjøretøy i traseen gjør at på enkelte brosteinspartier får selv ikke servicebilene lov til å kjøre.

Men 153,5 km ut i rittet gikk vi inn på vårt første brosteinsparti. Med bilens adaptive understell på komfortmodus, fikk vi lange blikk etter den hvite nykommeren i støvskyene.

Langs løypa møtte vi en gruppe belgiske sykkelfans som var godt kjent med den nye modellen fra Škoda.

- Se, der er den nye Kodiaqen! En veldig vakker bil. Sett den gjerne igjen, så kan dere ta resten av løypa til fots.

Snart i mål

Vel fremme i Roubaix kunne vi endelig entre den svært så kjente velodromen. Med omlag 2000 sykkelfans på plass var stemningen fantastisk. Dag Otto lyste opp når han fortalte om hvor godt det er som rytter å komme inn på arenaen. For i et ritt som er så krevende som Paris – Roubaix, er mange fornøyd med å bare komme til mål.

Bli med Dag Otto og Škoda Kodiaq på Paris - Roubaix

Etter å ha kjørt den nye SUV-en på ulike underlag, og parkert den trygt utenfor velodromen, var det litt artig at midt på gresset ved siste kurve hadde arrangøren stilt ut den samme bilen vi nettopp hadde kjørt.

Det kan nok ha vært noen slitne ryttere som etter målgang skulle ønske også de fikk kjøre en Kodiaq fra start til mål.

Takk for turen Dag Otto!

Škoda er offisiell partner til Paris-Roubaix.

TV 2s journalister og redaksjon har ingen rolle i produksjonen og publiseringen av dette innholdet.