Lørdag kveld averterte Nike for Barcelona-drakter med Coutinho-trykk (!) i deres offisielle nettbutikk.

– Philppe Coutinho er klar for å lyse opp Camp Nou. Kjøp 2017/18-trøyen med magikerens navn på. Bestem deg kjapt – gratis trykk er bare tilgjengelig frem til 6. januar, stod det på forsiden, ifølge Telegraph.

Imidlertid var det ikke mulig å kjøpe drakten via annonsen, og lenken ble fjernet en time etter den havnet på deres Barcelona-side.

Lokalavisen Liverpool Echo mener den mest sannsynlige forklaringen til blemmen er at Nike er blitt hacket.

Bookmakerne agerer

ANNONSEN: Dette er Coutinho-annonsen som skaper storm. Foto: Skjermbilde Twitter.
ANNONSEN: Dette er Coutinho-annonsen som skaper storm. Foto: Skjermbilde Twitter.

Ifølge den britiske tabloidavisen Mirror, har Nikes draktblemme uansett fått bookmakerne til å agere. Spillselskapet Ladbrokes har suspendert alle spill på Coutinho-overgangen.

– Vi kan ikke ta noen sjanser nå som avtalen ser mer sannsynlig ut enn noensinne, sier en talsperson fra selskapet.

Den spanske journalisten Guillem Balague er imidlertid hardnakket på at en avtale ikke er så nær som spillselskapet frykter.

– Det har ikke vært noen møter med Barcelona. De har ikke lagt inn et nytt bud ennå, og Liverpool har ikke satt en pris på ham, skriver journalisten på Twitter, og fortsetter:

– Liverpool må ikke selge, men vi vet ikke hva som er standpunktet deres nå. De virker å være mer tvetydige. Ting blir klarere når Barcelona legger inn et nytt bud.

Klopp: – Vi må ikke selge

Nylig øste Merseyside-klubben ut penger for å få kloen i Virgil van Dijk. Dermed startet spekulasjonene i de britiske avisene om det var Coutinho-pengene Jürgen Klopp benyttet seg av.

Det fornekter manageren, ifølge Goal.

– Nei, det har ingen sagt til meg (at han må selge Coutinho journ. anm). Vi er ikke nødt til å selge noen, så all honnør til eierne våre for å være ambisiøse, sier Liverpool-manageren, og følger opp:

– Det eneste jeg er interessert i, er hvordan han spiller. Hvis det er noe å fortelle, får dere vite det. I denne bransjen gir det ingen mening å snakke om ting som kanskje kan skje – alt det gjør er å skape rykter, som i 90 prosent av tilfellene er usanne. Hvorfor skal vi gjøre det?