Fra hestevogna fikk Runar tatt bilder av den nye luksusbilen til Audi

Sjåføren var ikke særlig fornøyd med den norske fotografen.

Her står den andre generasjonen av Audis firedørscoupe, A7, i gatene i Malaga, der den er på testing. Runar Berge fra Kopervik utenfor Karmøy var ikke sen med å finne fram mobiltelefonen. Foto: Privat
Her står den andre generasjonen av Audis firedørscoupe, A7, i gatene i Malaga, der den er på testing. Runar Berge fra Kopervik utenfor Karmøy var ikke sen med å finne fram mobiltelefonen. Foto: Privat

– Vi satt i hest og vogn, da denne plutselig dukket opp. Jeg fikk tatt både bilder og film. Men sjåføren så ikke helt fornøyd ut, forteller Runar Berge, fra Kopervik.

Han er på ferie i Malaga, og fikk plutselig se en kamuflert utgave av Audi A7 på veien foran seg.

A7 er en modell som står ut fra mengden. Den store kombien har en coupeaktig taklinje og rammeløse dører, fronten minner en del om superbilen R8, mens hekken har mer særpreg enn resten av Audi-sortimentet lagt sammen.

Det ikke tvil om at Audi har kamuflert den nye modellen sin godt. Til og med ringene i grillen er dekket til. Foto: Privat
Det ikke tvil om at Audi har kamuflert den nye modellen sin godt. Til og med ringene i grillen er dekket til. Foto: Privat

Les vår test av Audi A7 med over 300 hk!

Skal erstattes

Takket være designet er dette en bil som man raskt danner seg en mening om – enten man liker linjeføringen, eller synes det er vulgært.

Den fant seg raskt en plass i segmentet for firedørs coupeer – sammen med Mercedes CLS.

Men nå skal den om ikke så alt for lenge erstattes. Og det er oppfølgeren til dagens generasjon du kan se på bildene i denne saken.

På bruktmarkedet kan du spare mye penger på Audi A7

Dette bildet tilsier at det blir brede hofter på den nye A7-en. Eller så kan dette være en av de sprekere S- eller RS-modellene med utbygde skjermer.
Dette bildet tilsier at det blir brede hofter på den nye A7-en. Eller så kan dette være en av de sprekere S- eller RS-modellene med utbygde skjermer.

A8-plattform

Bilen er i kjent stil blitt godt kamuflert med folie, for at designet ikke skal avsløres før bilen er helt ferdig. Men folie til tross, det er ikke noe problem å se at det er snakk om en A7.

Den nye bygges på samme plattform som SUVen Q7, og kommende generasjon av familiebilen A6.

Det tilsier at det bør bli både lavere vekt, utslipp og forbruk.

Mener disse Audi-rørene kan være livsfarlige

Har sett flere

Bildene vi har fått tilsendt av Berge, tilsier at A7-en anno 2018 kun får forsiktige designendringer.

Den største forskjellen ligger an til å bli grillen. Den er åpenbart blitt skarpere sekskantet og større enn på dagens modell.

– Vi har også sett en annen Audi med kamuflasje her nede. En SUV. Men den rakk vi ikke å ta bilder av. Audi har fine biler, de. Selv kunne jeg godt tenkt meg en Q7. Men er for fornuftig og eier derfor en Citröen Grand Picasso og en Nissan Leaf, smiler Berge.

Hekken er på mange måter den delen av bilen som har mest særpreg i dagens utgave. Den nye får i alle fall helt nye lykter. Foto: Privat
Hekken er på mange måter den delen av bilen som har mest særpreg i dagens utgave. Den nye får i alle fall helt nye lykter. Foto: Privat

Ny innvendig

På innsiden av nye A7 ventes det forøvrig at vi får se mer av teknologien fra flaggskipet A8.

Om det betyr at menyhjulet og hurtigtastene til infotainmentsystemet blir borte, og at det bare blir touchskjerm, må vi vente og se.

Men digitale instrumenter, som vi så første gang i sportsbilen TT, kommer i alle fall helt sikkert.

A7-en vil garantert få et utvalg av diesel- og bensinmotorer. Men det ryktes også at det vil komme en ladbar hybrid av denne modellen. Det vil i tilfelle passe det norske avgiftssystemet som hånd i hanske.

Audi A7 ABT: Familiebilen som kjører fra det meste ...